aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pabiška letos na Dakaru vylepšil své maximum

26. ledna 2010

Šestadvacátým místem David Pabiška výrazně překonal své nejlepší umístění na Rallye Dakar. „S výsledek jsem spokojený, ale stálo mě to hodně sil,“ přiznal liberecký motocyklista, jehož dřívější dakarské maximum bylo 42. pozice.

Nebýt krizové třetí etapy, mohl být jezdec stáje KM Racing ještě o nějaký stupínek výš. „Nefungovaly mi benzinové pumpy, a to mě fyzicky vysálo. Motorka mi nešla nastartovat, musel jsem hodně šlapat a byl jsem zralý na odjezd domů,“ pokyvoval hlavou čtyřiatřicetiletý Pabiška, který byl nejlepším českým motocyklistou. „Třeba bych mohl nakouknout do dvacítky, ale to, co jsme letos předvedl, vidím asi jako svou hranici. Je to v první řadě ve mně, když je někdo špičkový jezdec, mívá obvykle i větší štěstí, než ten co jede na chvostu.“

Absolutní jezdecká špička vytrvalostních soutěží je na tom podle motocyklisty sedlajícího stroj Yamaha líp hlavně v tom, že startuje v podobných soutěžích jako je Dakar celý rok. „Elita může víc makat a je tím pádem vyježděnější. My jsme proti nim amatéři a pokud se probojujeme někam do její blízkosti, tak je to obrovský úspěch,“ vyzdvihl své umístění Pabiška.

Podle jeho mínění letošní Dakar překonal svou náročností loňskou jihoamerickou premiéru. „Skoro nic se proti předešlému ročníku nezkracovalo. Nejnáročnější pro mě byla chilská poušť Atacama. Hlavně duny mi dávaly zabrat a pak nás ničilo vyčerpávající horko,“ pojmenoval největší trable účastníků 32. ročníku vytrvalostní soutěže. Dakar prý není jen polykání stovek kilometrů a kilogramů prachu. „Tahle soutěž maluje i spoustu příběhů. Najdou se takové kuriózní příhody, jako že jsem málem trefil krávu, ale dobrou náladu si děláme hlavně my motorkáři mezi sebou. Už od rána při snídani je dobrá nálada,“ usmíval se Pabiška.

Za své výborné umístění prý vděčí hlavně semknutosti a obětavosti týmu KM Racing. „Nebýt mechaniků a rad od kolegů, tak bych určitě nedosáhnul tak vysoko. Mám tu výhodu, že jsou v týmu takové osobnosti jako Josef Kalina. Dokážeme si v klidu sednout a všechny problémy vysvětlit. Ta síla je opravdu cítit. Když Josef Macháček nemohl kvůli zranění ramene pokračovat se čtyřkolkou, tak vlastně posílil mechanický tým a přiložil ruku k dílu, a to bylo hodně znát,“ pochvaloval si otec dvou malých dětí.

Milan Novotný

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >