aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Dakar 2010 - Souhrn po 8. etapě

12. ledna 2010

Druhé poloviny soutěže se po dni volna dočkalo 96 motocyklistů, 14 jezdců na čtyřkolkách, 70 automobilů a 36 trucků, což znamená ve statistice 40% ztráty v první polovině Dakaru. V kategorii automobilů zůstalo Čechům poslední želízko v ohni - Toyota LC 120 s.č. 373, posádky Janeček - Chytka.

8. etapa,neděle 10. ledna 2010, Antofagasta - Copiapo, spojovačka 96 km, speciálka 472, celkově 568 km

Po dni volna se zbylí soutěžní jezdci v neděli vrhli do dalších stovek dakarských kilometrů. Druhé poloviny soutěže se dočkalo 96 motocyklistů, 14 jezdců na čtyřkolkách, 70 automobilů a 36 trucků, což znamená ve statistice 40% ztráty v první polovině Dakaru.

Etapa Antofagasta - Copiapo, nabídla jezdcům nejprve 96 kilometrů spojovacího úseku a následně speciálku o délce 472 kilometrů. V první části trasy v n. m. výšce nad 2000 m na ně čekal zrádný, technicky obtížný a zpomalující kamenitý povrh, později rychlejší část, která přešla do úseku s četnými dunami.

Z českých a slovenských jezdců, kteří se dostali do Antofagasty nastoupili do 8. etapy všichni.

V kategorii automobilů zůstalo Čechům poslední želízko v ohni - Toyota LC 120 s.č. 373, posádky Janeček - Chytka, ve čtyřkolkách statečně se držící v první desítce Oldřich Bražina na svém Polaritu(i přes nedorozumění v podobě 10. hodinové penalizace, která byla nakonec snížena. Penalizace byla za kontakt s Markem Spáčilem v neutralizační zóně. Bražina podával protest, protože jen zastavil u Spáčila a ptal se co se děje, aniž by slezl ze stroje) a v kamionech především sedlčanský Martin Macích na LIAZu bojující o pódiový bronz, nebo Martin Kolomý na Tatře vzorně plnící asistenční úlohu. Podle trackingu, kdyby Kolomý nedělal záchranáře v poli, mohl by honit Kabirova s Chaginem. V motocyklech z našich pokračují Roman Krejčí a Jan Veselý z Czech Dakar Teamu, kteří si stabilními výkony víceméně drží své pozice, David Pabiška a Dušan Randýsek z KM Racing a také Slovák Štefan Svitko jedoucí skvěle v první patnáctce.

Už jen jediná česká posádka v kategorii automobilů Jiří Janeček - Viktor Chytka, se po útrapách sedmé etapy a se sedmi hodinami penalizace, vydala do osmé etapy jako 55. posádka celkového hodnocení. O tom, že mají na víc znovu dokázali, když první etapu druhé poloviny Dakaru dokončili jako 40. posádka v cíli.

Po Chicheritovi se na etapové čelo dostávali Peterhansel, toho zas vystřídal Miller a potom de Villiers. Etapovým vítězem se nakonec stal Francouz Stéphane Peterhansel před vedoucím jezdcem celkového pořadí Sainzem.

V Kamionech to je hlavně o Chaginovi a Kamazech. Náš Martin Kolomý s poslední Tatrou startoval z 26. pozice a předvedl další ze skvělých jízd a etapu dokončil jako 10ý.

Výsledky 8. etapy

Jméno / pořadí v etapě / pořadí celkově

Janeček / 40 / 47

Kolomý / 10 / 21

Krejčí / 25 / 44

Veselý / 69 / 67

Bražina / 9 / 9

Czech Dakar Team

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >