aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Prokop opět v sevření továrních swiftů

12. října 2007

Martin Prokop s Janem Tománkem si po první etapě francouzské Tour de Corse drží výtečnou druhou příčku v sevření továrních jezdců Suzuki Aavy a Anderssona. Česká dvojice zajela na RZ 2 a 4 nejrychlejší časy, což znamenalo průběžné vedení, o které je až v závěru dne připravil estonský jezdec.

Týden po rychlých španělských asfaltech se junioři k závěrečnému závodu sezony přesunuli na Korsiku. Francouzský ostrov charakterizují zatáčkovité a uskákané tratě, často s rozbitým asfaltem. Rally tisíce zatáček, jak je Korsice rovněž přezdíváno, se letos navíc vrátila do podzimního termínu, který je často charakterizován nepředvídatelným počasím. To naštěstí letos neplatilo a podle předpovědí by slunečné počasí mělo vydržet i v průběhu dalších dvou dní.

Martin Prokop s Janem Tománkem absolvovali úvodní test 'bez přileb', naostro se začalo závodit až na druhé zkoušce. Tu dokázali vyhrát před Aavou a Anderssonem, což znamenalo očekávané pokračování španělského duelu. Třetí test se stal kořistí Aavy, ale sekundová ztráta českého dua je v poledním servisu udržela na vedoucí pozici.

Svůj náskok ještě posádka týmu Jipocar Racing dokázala navýšit na čtvrté zkoušce, ale na posledních dvou musela přepustit pozici lídra rychlému Aavovi. Poslední test absolvoval nejrychleji domácí Bonato, jeho ztráta na čelo JRC je však propastná.

„Vzhledem k počasí jsme vsadili na suché nastavení, obuli jsme tvrdý slick a od úvodních kilometrů jsme se vrhli do boje s konkurencí. Od začátku bylo jasné, že bude pokračovat náš souboj z Katalánska s dvojicí jezdců Suzuki. Ostatní, zejména v druhých průjezdech, tempu nestačili. Bohužel na poslední zkoušce jsme ztratili trochu více i my, což mě trochu zaskočilo. Neudělal jsem žádnou chybu, museli jet hodně rychle.“

„Citroën fungoval bez problémů, pouze na třetím testu přestalo auto dobíjet, výkon šel částečně dolů a jen se štěstím jsme dojeli do servisu. Sice jsme moc neztratili, ale na dosaženém čase to určitě muselo být znát. Podle mého se však určitě bude rozhodovat spíše zítra. Tratě jsou mnohem těžší, užší, povrch je mnohem více uskákaný a náročnější na optimální nastavení podvozku,“ zhodnotil první etapu Martin Prokop.

-top-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >