aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Novou Fiestu S2000 bude řídit v Monte Carlu Mikko Hirvonen

8. prosince 2009

Posádka ve složení Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, která v letošní sezóně mistrovství světa v automobilových soutěžích obsadila celkově druhou příčku, bude na lednové rallye Monte Carlo startovat s vozem Ford Fiesta S2000.

Mladí Finové chápou pětidenní soutěž jako klíčovou část příprav na nadcházející ročník světového šampionátu, který začíná v únoru. Fiestu S2000 čeká v Monte Carlu její první „ostrý“ start. Vůz vyvinutý ve spolupráci se společností M-Sport se ovšem již stihl představit jako safety car na říjnové skotské rallye. (Stejně jako Monte Carlo, ani skotský podnik nepatří do seriálu mistrovství světa 2010.)

Hirvonen, jemuž unikl titul mistra světa o pouhý jeden bod, v tomto týdnu intenzivně testoval Fiestu S2000 na jihu Francie. „Fiesta S2000 vypadá i zní fantasticky,“ přiznává devětadvacetiletý pilot. „Bylo úžasné podílet se na vývoji zcela nového vozu. Překvapilo mě, jak rychle jsem si na něj zvykl a jaké tempo jsem mohl už od začátku nasadit. Podmínky jsou tady ve Francii velmi nepříznivé, nicméně i při značně nevyzpytatelné přilnavosti mi vůz umožnil velmi odhodlanou jízdu.“

„Rallye Monte Carlo jsem jel už pětkrát, takže znám tamější silnice i podmínky. Protože poslední soutěž mistrovské sezóny 2009 a zahajovací podnik roku 2010 od sebe dělí téměř čtyři měsíce, mám nyní ideální příležitost znovu se naladit do soutěžního režimu.“

Gerard Quinn, šéf sportovních aktivit evropského Fordu, dodal: „Je to i vynikající příležitost k testování. Povrch vozovky sahá od suchého asfaltu až po sníh a led. V sezóně 2010 jsou čtyři asfaltové soutěže, Mikko tedy získá cenou praxi na tomto povrchu. V případě zimního počasí to naopak bude dobrá příprava na první soutěž MS ve Švédsku.“

Výkonný ředitel společnosti M-Sport a ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcom Wilson očekává, že Fiesta S2000 získá homologaci v lednu, právě včas pro svůj ostrý soutěžní debut.

„Ford má dlouhou společnou historii s rallye Monte Carlo a v roce 2006 tam Marcus Grönholm s vozem Focus RS WRC dokonce zvítězil,“ říká Wilson. „Je to legendární soutěž a my dáme divákům vzrušující příležitost vidět Fiestu S2000 v akci na klasických rychlostních zkouškách jako Col de Turini. Ostré nasazení představuje skutečnou výzvu pro každý nový automobil. Mikkovy postřehy nám velmi pomohou při dalším vývoji,“ dodal.

Martin Linhart

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >