Posádka ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokázala v okolí Vyškova absolvovat osm rychlostních zkoušek nejrychleji a získala tak letošní třetí vítězství v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Cesta za vítězstvím však nebyla jednoduchá. Náročné tratě a početné startovní pole dalo zabrat nejen Semerádovi, ale i ostatním účastníkům Poháru Pirelli.
Semerád s Niemetzem se na čele třídy N4 usadil hned od první rychlostní zkoušky, kde zajel šestý nejrychlejší čas absolutně. Na druhé RZ však postihl posádku týmu Sherlog Racing defekt a pražský jezdec se propadl do hlouby výsledkové listiny. V dalším průběhu však zabojoval, a tak se mohl radovat z vítězství a zisku deseti bodů. „Do Vyškova jezdíme moc rádi, většinou se nám zde daří. I letos se nám tady líbilo. Tratě byly krásné, počasí vyšlo na jedničku a díky patří pořadatelům, kteří dokázali za tak krátkou chvíli udělat velmi kvalitní soutěž. Úvodní RZ vyšla dle mých představ, bohužel na dalším testu jsme měli defekt a propadli se až 78.místo. Nechtěli jsme to ale vzdát, a tak jsme bojovali dál. Chtěli jsme si to užít, protože to byl možná můj letošní poslední rallysprintový start. Z celkové dvanácté příčky, kam jsme se nakonec posunuli a z vítězství v Poháru Pirelli mám radost,“ zhodnotil své účinkování ve Vyškově Josef Semerád.
O druhé místo spolu svedli až do závěrečným metrů Martin Hudec a Jan Havel. V cíli byl úspěšnější Hudec s devátou evolucí vozu Mitsubishi Lancer, když svého soupěře porazil o pět vteřin. Hudcovi se v letošním roce příliš nedaří, poslední dva závody kvůli havárii nedokončil, a tak cílová rampa byla pro posádku prioritou.
Body za čtvrté místo si připsal rovněž Karel Macek, který jako jediný z účastníků Poháru Pirelli disponuje vozem Toyota Corolla S2000.
Mezi en-trojkami zvítězil Oldřich Hrubý s Renaultem Clio Sport, za což získal deset bodů. V celkovém pořadí má na svém kontě 48 bodů, čímž se posunul na průběžné první místo, kde má k dobru osmibodový náskok. Cíl nespatřil kvůli technické závadě David Štefan (Peugeot 206 RC).
Nejzajímavější souboj však nabídla třída N2. Do předposlední rychlostní zkoušky vedl Lichovník s Hondou Civic VTi. Bohužel na posledním měřeném úseku ztratil více než minutu na Kaválka a propadl se na druhé místo, právě za pilota s vozem Suzuki Swift Sport. Smůlu měl tentokráte suverén Jaroslav Pešl, který v letošní sezóně dokázal čtyřikrát zvítězit. Na první rychlostní zkoušce havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Mezi nejslabšími áčky si pro vítězství dojel Martin Lošťák s vozem Škoda Felicia, když dokázal porazit Roberta Čonku (Škoda Felicia Kit Car). Smůlu měl opět Lumír Galia, kterého hned na úvodním testu zastavila technická závada.
Cíl nespatřil ve třídě SA1 ani Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI, jenž kvůli poruše motoru neodstartoval do první RZ.
Naopak spokojený mohl odjíždět z okolí Vyškova Tomáš Král, který dokázal dojel všech letošních pět startů. Na svém kontě by měl 50 bodů, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě nemůže být hodnocen v celkovém pořadí Poháru Pirelli.
Posledním rallysprintovým závodem letošního Poháru Pirelli budou Rally Jeseníky, kde se rozhodne o celkovém vítězi. Nejlépe má zatím nakročeno Oldřich Hrubý.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Admiral Rally Vyškov:
1. Oldřich Hrubý 48 bodů
2. Jaroslav Pešl 40
3. Václav Lichovník 40
4. Josef Semerád 38
5. Jan Havel 38
6. Martin Lošťák 38
7. Roman Štefan 36
8. Aleš Kaválek 32
9. Zdeněk Václavík 30
10. Martin Hudec 26
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.