aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus s podporou Abarthu na Barum Rally 2009!

7. srpna 2009

Velké změny nastaly v přípravě na nadcházející vrchol české rallyové sezony i šampionátu IRC zlínskou Barum Rally v týmu posádky T&T Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.

Tyto změny s sebou však přinesly i konec velice úspěšné spolupráce s týmem JM Engineering, během které se posádce podařilo vystoupat na medailové pozice v MMČR a dobře reprezentovat i na soutěžích mistrovství světa v šampionátu PWRC. Premiérové absolutní vítězství Jaromíra Tarabuse na nedávném Rallysprintu Kopná se tak stalo nejlepším možným vyvrcholením této spolupráce.

Na dosavadní úspěchy naváže nově vzniklý tým MT3 Project. Současně se vznikem nového týmu v uplynulých týdnech proběhlo v Itálii několik jednání se zástupci společností Abarth Spa a FPT Racing, ze kterých vzešla dohoda o podpoře posádky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát na nadcházející Barum Rally Zlín. V jakých konkrétních oblastech bude tato spolupráce spočívat již podrobně popisuje hlavní vyjednavač Marek Fuks: „Během několikadenních náročných jednání se zástupci nejvyššího vedení společností Abarth Spa a FPT Racing byla dohodnuta plná technická podpora pro team MT3, rozložená na přípravnou část a samotný závod. V přípravě jsme vyjednali podporu v technické inovaci, kde ve spolupráci s techniky týmu MT3 byla provedena úprava vozu na specifikaci 09, avšak bez využití transmisí X-trac. Bylo nám to v rámci dohody nabídnuto, ale vzhledem k časové tísni a nemožnosti kvalitního otestování systému jsme se rozhodli pro použití již odzkoušených transmisí Sadev. Přestože tovární tým již plně využívá X-trac, bude nám ze strany Abarthu poskytnuta plná podpora pro Sadev v podobě náhradních komponentů i technika. Součástí podpory je i účast junior inženýra Abarthu u posádky T&T během závodu a doprovodný kamion s náhradními díly pro tým MT3.“

V souvislosti se startem vozu Abarth Grande Punto S2000 zlínské posádky se odehraje i malá premiéra. Marek Fuks: „Se společností FPT Racing, exklusivním dodavatelem motorů pro team Abarth, bylo speciálně pro Barum rally vyjednáno zapůjčení motoru poslední specifikace E3, které doposud využívali pouze tovární jezdci. Jsme přesvědčeni, že výsledky jezdců Bassa a Rosettiho z Ruska a Madeiry svědčí o postupném návratu Abarthu na výsluní a pevně věříme, že nový motor pomůže domácímu jezdci ke kvalitnímu výsledku. Velký dík za pomoc při jednání o motoru patří i zástupcům K2 Engineering, českého partnera FPT Racing.“

Předstartovní náladu a pocity v týmu před letošní Barum Rally popisuje Daniel Trunkát takto: „V současné době se všichni plně soustředíme, abychom Jaromírovi vytvořili pro start na Barum Rally optimální podmínky. Je pro nás závazek i velká čest, že byť nejsme třetí tovární posádkou Abarthu, o čemž se velmi usilovně jednalo, budeme moci po jejich boku pod vlajkou škorpiona společně bojovat o body pro značku do celkového umístění v šampionátu IRC.“

Aleš Holakovský

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >