Pro domácí jezdce bude Barum Czech Rally Zlín vrcholem soutěžní sezony. Pro zahraniční posádky půjde o důležitý podnik šampionátu Intercontinental Rally Challenge. Letošní ročník ozdobí rovněž jméno Franze Wittmanna. Na traťě kolem Zlína však nevyrazí „Kaiser Franz“, dvojnásobný vítěz soutěže z let 1988 a 1989, ale jeho stejnojmenný syn Franz Wittmann junior.
Pětadvacetiletý rakouský pilot kráčí ve šlépějích svého slavného otce. V letošním roce se pravidelně účastní seriálu IRC, v němž obsadil jedno páté a jedno šesté místo v absolutním pořadí. V konkurenci speciálů Super 2000 jde o solidní výsledky, protože Wittmann závodí s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvakrát jeho naděje zhatila technická závada. Talentovaný mladík přesto považuje dosavadní průběh sezony za úspěšný.
„Sezona se vyvíjí nad očekávání dobře. Lepší výsledky jsme ani nečekali. Vozům kategorie Super 2000 s naším autem nemůžeme stačit,“ prohlašoval.
Na zlínskou soutěž se Wittmann, který má české předky, už velmi těší. „Je to skoro za humny a bude tu skvělá konkurence. Už se nemůžu dočkat. Barumka je skvělá soutěž. Jsem rád, že budu moci změřit síly se špičkovými evropskými jezdci,“ řekl rakouský pilot. Na výsledky svého otce letos patrně nenaváže, ale díky němu bude ve Zlíně jedním z nejznámějších jmen. Ten totiž přesně před dvaceti lety vyhrál podruhé v řadě Barum rally. A nemuselo zůstat jen u dvou triumfů.
„Už je to promlčené, tak to můžu přiznat. Franze Wittmanna jsme připravili o třetí vítězství chybou časoměřičů,“ zavzpomínal s úsměvem Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Vrátil se pak do Zlína až po osmi letech a první věc, na kterou se ptal, byla časomíra. Zůstali jsme však přáteli. Rád na něho vzpomínám.“
Z domácích jezdců si brousí zuby na slušné umístění i Antonín Tlusťák. Zádveřický pilot letos pravidelně boduje v evropském šampionátu a je na nejlepší cestě k titulu mistra Evropy ve dvoukolkách s vozem Citroën C2 S1600.„Jsem spokojen. Všechny závody jsme zatím dojeli, auto jede skvěle. V Bulharsku jsme byli dokonce lepší než domácí elita. Když se nám podaří barumka, budeme mít titul v dvoukolkách na dosah. Evropu jedeme čtvrtým rokem, takže by to bylo zúročení dlouhodobé práce,“ přemítal Antonín Tlusťák.
Subtilní pilot však ví, že na domácích tratích ho čeká špičková konkurence. „Na soutěž se moc těším, ale bude to hodně těžké. Pojedu doma, pod tlakem fanoušků, ale tratě znám, takže pokud zopakujeme loňské časy a nebudeme mít technické problémy, můžeme myslet na slušný výsledek,“ přál si Tlusťák. „Vozy kategorie Super 2000 asi nebudeme schopni porážet, ale máme skvěle nastavené a vyladěné auto. Snad to vydrží do konce sezony.“
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.