aktuálně: 37 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na Kopné se nejvíce v Poháru Pirelli dařilo Semerádovi

8. července 2009

Posádka Sherlog Racing Teamu ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz zvítězila v letošní sezóně již podruhé a vrátila se tak do boje o celkové prvenství v rallysprintovém Poháru Pirelli 09. Pražský jezdec startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dominoval pohárovému závodu od začátku soutěže a s přehledem si připsal deset bodů za vítězství. Pohár Pirelli 09 však vede prozatím Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5.

Rallysprintový Pohár Pirelli pokračoval o uplynulém víkendu závodem v okolí Slušovic, kde se uskutečnil Impromat Rallysprint Kopná. Na posádky čekalo devět náročných rychlostních zkoušek, které prověřily nejen posádky a jejich vozy, ale důležitou roli zde hrála i účinnost pneumatik.

V nejsilnější třídě N4 se na startu objevila šestice posádek v čele s Josefem Semerádem, jenž potvrdil roli papírového favorita a připsal si vítězství. Naopak boj o druhé místo nabídl zajímavý souboj mezi Hudcem a Havlem. Do cíle na náměstí ve Slušovicích nakonec přijel s náskokem více než minuty Martin Hudec s vozem Mitsubishi. Pro body za čtvrté místo si dojel Jiří Skula, který na třetího Havla ztratil necelých sedmnáct vteřin. Poslední posádkou, která spatřila cíl byla dvojice ve složení Marcel Havlásek a Miroslav Koutský s vozem Subaru Impreza STi.

Bitvu o každou desetinu svedli spolu ve třídě N3 Krestýn, startující s Peugeotem 306 a Oldřich Hrubý (Renault Clio Sport). Po páté rychlostní zkoušce vedl Krestýn o jedinou desetinu vteřiny. Bohužel proti byla porucha převodovky, a tak si pro plný počet bodů dojela posádka Hrubý/ Krbec.

Ve slabší enkové třídě N2 bral body za první místo Aleš Kaválek, startující s vozem Suzuki Ignis. Osm bodů si za druhé místo odváží ještě Lichovník s vozem Honda Civic VTi. Naopak nedařilo se Jaroslavu Pešlovi, dosavadnímu vedoucímu jezdci v Poháru Pirelli, který na první RZ havaroval a musel ze soutěže předčasně odstoupit. Svým odstoupením tak zdramatizoval letošní velmi vyrovnaný souboj o celkové prvenství. Roman Štefan startoval s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7 a měl pozici ulehčenou, neboť jeho největší soupeř Karel Pohner na Kopné nestartoval. Ani to však Štefanovi nestačilo. Posádka musela odstoupit po prvním měřeném úseku kvůli poruše brz.

Vyrovnané a spolehlivé výsledky předvádí prozatím Martin Lošťák ve třídě A5 s vozem Škoda Felicia, jenž dokončil devět měřených úseků v nejrychlejším čase a připsal si deset bodů, což ho vyneslo na překvapivé průběžné vedení v Poháru Pirelli 09. „Kopná patří mezi nejtěžší soutěže a podle toho jsme k tomuto závodu i přistupovali.Nemá cenu se zde honit s místními matadory, kteří jsou zde neskutečně rychlí. I přes relativně opatrnou jízdu jsme se nevyvarovali chyby. Na druhé RZ jsem trefil v poměrně velké rychlosti klády, ale mohli jsme pokračovat a to bylo hlavní. Vítězství je pro nás skvělý výsledek a jsem šťastný, že se nám daří i v Poháru Pirelli. Před sezonou mne známí od Pirellek odrazovali, přesto jsem to chtěl zkusit a rozhodně nelituji. Jak na vodě v Telči, tak tady na Kopné fungovaly výborně,“ zhodnotil závod Martin Lošťák.

Smůlu měl tentokráte Lumír Galia se Škodou Felicia Kit Car. V Telčí zvítězil a dařilo se mu i na Kopné, kde až do šesté RZ vedl před Hejzlarem. Na sedmé rychlostní zkoušce však svoji rychlost přehnal a havaroval. Cíl soutěže nespatřili ani Mráz (technická závada) a Čonka (porucha motoru).

Ve třídě SA/3 zvítězil potřetí Jiří Hendrich (Mitsubishi Lancer). Na svém kontě má plný počet třiceti bodů, ale kvůli nedostatečnému počtu startujících prozatím nemůže zasáhnout do boje o celkové prvenství. Osamoceným bojovníkem byl také Robert Čaloun, který startoval s vozem Ford Escort Cosworth ve třídě S/2. Kvůli havárii na třetí RZ však cíl soutěže nespatřil.

Průběžné pořadí rallysprintového Poháru Pirelli 2009:

1. Martin Lošťák 28 bodů

2. Jan Havel 22

3. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 20

7. Oldřich Hrubý, Jan Hudec 18

Marek Felt

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >