aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Posádka Tarabus - Trunkát testovala vůz S2000

1. října 2007

Ve středu 26. září si vyzkoušela dvojice Rallysportu Příluky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát vůz kategorie S2000 Fiat Grande Punto připravovaný společností JM-Engineering.

V krátkém testu, který proběhl v okolí Otrokovic, šlo o získání poznatků a zkušeností s ohledem na nadcházející sezónu. Letošních vicemistrů skupiny A jsme se zeptali na pocity z premiérového svezení se závodní čtyřkolkou a další plány do budoucnosti.

Jaké jsou pocity ze svezení v S2000?

Mira: „Pocity jsou vesměs příjemné. Největší problémy mi dělaly přejezdy. Auto je dělané na agresivní jízdu, což se neslučuje s civilním provozem. Víc budu moci posoudit až po ostrém startu.“

Je to velký rozdíl mezi vozy kategorie S1600 a S2000?

Dan: „Ahoj, díky navázané spolupráci s JM-Engineering jsme dostali možnost si vyzkoušet při krátkém testu Fiat Grande Punto S2000 - i po těch pár kilometrech tam samozřejmě rozdíly vidět jsou, nadchl mě zejména pohon na všechna čtyři kola a brzdy. Z mého pohledu je to ještě víc o spolujezdci, který navíc přebírá za jezdce další činnosti v autě.“

Mira: „Možná bych měl podotknout, že toto byla moje první jízda se závodní čtyřkolkou. Fiata jsme zkoušeli na stoprocentním, suchém asfaltu. Takže první rozdíl jsem zaznamenal hned po startu, kdy vůz nehrabe a stejně se chová i v zatáčkách. Větší rozdíly jsem díky charakteru testovací trati nepociťoval.“

Vozy kategorie S2000 mají umístění sedadla na těžišti auta. Nedělalo ti toto umístění problémy?

Mira: „Na sezení vzadu jsem si rychle zvykl. Jen v rychlejších levých zatáčkách mi vadí ve výhledu levý sloupek.“

Ukazuje středeční testování směr, kterým byste se rádi ubírali v příštím roce?

Dan: „Po středě asi mohu říci, že se chceme tímto směrem ubírat pro větší část seriálu MMČR, nicméně záleží to samozřejmě ještě financích a zda bude vhodná S2000 k dispozici, takže dnešním okem to vidím tak na 70/30 pro S2000.“

Do konce roku zbývá ještě pár soutěží. Zazimovali jste už kombinézy nebo je ještě provětráte třeba v rámci testu na příští rok?

Dan: „Teoreticky připadá v úvahu Labská nebo Pražský rallysprint, pokud se něco z toho pojede, tak bychom to právě chtěli pojmout jako test ze S2000 pro příští sezónu.“

Pavel Zvonek, David Zvonek

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >