Tak máme na Krumlově druhý prokletý kámen, řeklo si několik desítek soutěžících po absolvování prvního průjezdu rychlostní zkoušky Kohout-Ján. Na mudrování ale bylo pozdě, na ně byl čas při tréninku.
Ten první malontský leží nedaleko hranic s Rakouskem nad Cetvinami a byl vždy strašákem premiérových průjezdů. Jezdí se kolem něj víc než dvacet let a pokaždé ho někdo sežral. Kontakt s ním znamenal řadu lehkých, ale i poměrně těžkých havárií, naštěstí to vždy odnesly jen karoserie aut přistávajících na přilehlé louce. Vzpomínat mohou například v týmu ROTO Plzeň z éry značky Nissan, kdy se tam sešly během soutěže hned dva vozy. Dnes je už dobře znám. Postupné opravy silnic i jeho stálé otloukání jej proměnilo spíše v legendu nejznámější domácí rychlostní zkoušky Malonty, ale má následovníka.
Narodil se v pátek v podvečer při prvním průjezdu nově spojené zkoušky Kohout - Svatý Jan. Nehrozil sice přímou havárií, ale zkomplikoval život posádkám v podobě naražených ráfků a proražených pravých kol. Některé si ho pečlivě přečetly a napsaly už v seznamovacích jízdách, jiné se mu náhodně vyhnuly díky nepříliš agresivní jízdě a většina jej poznala při jízdě pravou krajnicí, v soutěžácké hantýrce řečeným „katováním“.
Část jezdců začala dokonce uvažovat o sabotáži, pravdou však je, že vyčnívající část skály leží v tomto místě již věky, podobně jako kámen na Malontech. A jak řekl velezkušený Emil Triner, také jedna z obětí: „Věděl jsem o něm už při seznamovacích jízdách, ale když jsem viděl vyjetou stopu, poslal jsem to tam taky v domnění, že to bude již projeté. Naštěstí to odnesl jen ráfek.“
Defekt nepostihl celou úzkou špičku, bojující o absolutní prvenství. Část měla štěstí a jen si narazila disk, jak ukazuje třeba fotografie pravého kola Pavla Valouška. Protože k defektu došlo na šestém kilometru 25,5 km dlouhého testu, většina jezdců kola měnila a do cíle dojíždělo několik vláčků sjetých jezdců.
Jak je možné, že o tomto kamenu předem nekolovaly zvěsti jako o tom malontském, když se tato část Kohoutu jela už několikrát? Inu, došlo k opravě silnice, při které se obnažila krajnice, dříve zcela zarostlá. A tak vzniká nová legenda O Malém Velkém Kameni na Kohoutu.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.