aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Vlčkovi do smíchu příliš nebylo

27. září 2007

Posádka V-Group Rally Teamu ve složení Jiří Vlček a Pavel Šubrt se zúčastnila devětadvacátého ročníku Fuchs Oil Rally Příbram. Po smolné úvodní etapě posádka nastoupila v rámci druhé etapy a bavila nejen sebe, ale i diváky podél trati.

Dvojice kladenské červené dvěstěšestky, přezdívané „Karkulka“ sjela ze startovní rampy se startovním číslem 25. Ještě před startem do soutěže hýřila dvojice Vlček - Šubrt optimismem. Na startovní rampě neodolali půvabům hostesek, spoře oděných v šatech Mio, a tak zahájili protestní akci. Dokud nedostanou polibek ke štěstí, neodstartují do závodu a budou blokovat startovní rampu. Posádce bylo nakonec vyhověno, přesto jim to však štěstí nepřineslo. Po absolvování úvodního kilometru první rychlostní zkoušky bylo Vlkovi pěkně horko a rozhodně mu nebylo do smíchu. „Když vystříkl na přední sklo olej a objevil se z motorového prostoru oheň, tak mi hodně zvadl obličej. V tu chvíli mě napadla ta nejhorší myšlenka, že máme po autě. Tak a teď nám to shoří a můžu se jít leda tak opít,“ smutnil Jirka Vlček.

Naštěstí si však posádka zahrála na zdatné hasiče a požár s bravurou zvládla. „Ukázalo se, že posádka nemůže být sehraná pouze v závodním voze, ale musí být připravena na všechny možnosti. Myslím si, že se přihlásíme ke sboru dobrovolných hasičů,“ již s úsměvem na tváři pokračoval kladenský Vlk.

Posádka 'Karkulky' se však rozhodla pokračovat dál v rámci SupeRally, a tak nastal boj pro mechaniky z týmu V-Group. Mechanici v čele s Jirkou Kafkou však opravu zvládli na jedničku a především díky nim mohla posádka odstartovat do druhé etapy.

I přes dvacetiminutovou ztrátu absolvovali Vlček se Šubrtem sobotní část úspěšně a dojeli si pro šesté místo ve třídě A6. Několikrát sice Vlk zapomněl, že sedí ve dvoukolce a ne ve wercčku. To se však divákům líbí a rozhodně nebyli proti.

„Když už jsme se rozhodli, že pojedeme i v sobotu, tak proč nejet pro diváky. Nemělo cenu se někam hnát, a tak jsem se snažil maximálně bavit diváky. Pouze se omlouvám všem divákům na konci Vystrkovské erzety. Po odbočení z asfaltu do lesní pasáže jsem totiž jel takovou plíseň, až jsem z toho byl sám znechucen. Ovšem měl jsem na paměti incident z Vyškova, po kterém skončila Karkulka v příkopě, a tak jsem nechtěl něco podobného zopakovat i tady,“ dodal v cíli soutěže kladenský pilot.

V-Group Racing Team Peugeot

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >