aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martina Semeráda na Sardinii definitivně zradila technika

25. května 2009

Po prvním dnu Rally Sardinie, kdy Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odstoupili pro poruchu palivového systému, včera znovu odstartovali do soutěže s využitím systému Superrally. Cílem posádky Pirelli Star Driver teamu bylo posunout se pořadím vzhůru a hlavně nasbírat další zkušenosti na náročných rychlostních zkouškách Mistrovství světa produkčních vozů. Bohužel i přesto, že posádka celý den podávala vyrovnaný výkon, kdy se dařilo zajíždět časy v kontaktu se širší špičkou PWRC, nepodařilo se dojet až do servisního parkoviště v Olbii.

Co se vlastně po dojetí do cíle poslední rychlostní zkoušky dne stalo? „Zatím přesně nevíme kde byl problém, ale těsně před cílem rychlostní zkoušky nám začala stoupat teplota vody chlazení motoru. V cíli jsme zjistili, že z nám neznámého důvodu vypadla hadice k chladiči a vytekla voda z chlazení. Bez přijetí cizí pomoci by se nedalo dál pokračovat a my jsme museli auto odstavit. Teď ho musí prohlédnout mechanici, kteří zjistí, zda-li vypadlá hadice byla příčina, nebo následek nějakého problému. Nemá ani smysl říkat, že jsem zklamaný, ale i tohle je rally,“ říká ke smolnému odstoupení Martin Semerád.

Mechanici týmu Ralliart Italy, který připravuje vozy pro jezdce projektu Pirelli Stars Driver, ale v servisu konstatovali poškození těsnění motoru, které se nedalo v servisu opravit. Posádka Semerád – Ceplecha tak byla nucena odstoupit z Rally Sardinie. „Ze Sardinie odjíždíme dokonale zklamaní. Charakter rychlostních zkoušek nám vyhovoval a líbilo se nám tady. Vše jsme podřídili tomu dojet do cíle soutěže a napravit naši reputaci, která co se týče dojetých etap není dobrá. I přes problémy v první etapě jsme měli body opět na dosah, ale tentokrát si hlavu postavila technika a proti tomu jsme bezmocní. S týmem budeme analyzovat problémy, které nás během rally provázely a budeme se snažit dostatečně se připravit na další soutěž,“ dodává Martin Semerád, který si oslavu svých devatenáctých narozenin představoval v poněkud zářivějších barvách.

Tým Pirelli Star Driver má nyní tři týdny na přípravu vozů na náročnou Acropolis Rally, která je známa velmi rozbitými a prašnými rychlostními zkouškami peloponéského poloostrova.

Petr Eliáš

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >