Přesně tyto dva geologické útvary sehrály největší roli v osudu posádky Roto Plzeň na trati Rally Saturnus ve Slovinsku.
Jan Šlehofer a Zbyněk Soběhart začali velmi dobře. Zaskočila je sice trať na velmi kluzkém asfaltu, který od nás neznáme, ale vyrovnali se se situací výborně. Zrádnost asfaltových rychlostních zkoušek tkví především v tom, že bez změny barvy povrchu se najednou prudce mění přilnavost. Proto musela posádka jednou couvat z příkopu a zaznamenala ztrátu pár vteřin. Charakter trati byl také novinkou, horské trasy, kde se jede ze zatáčky do zatáčky, se u nás také nejezdí.
Výsledkem prvního dne byla absolutně osmá pozice a minimální ztráta na místní mistry dvoukolek ve skupině i třídě. Druhá etapa proto začala velkým očekáváním.
Na první vložce posádka úkol splnila a ztrátu prudce snížila. Jenže pak přišel nešťastný třicetikilometrový úsek a zhruba v jeho polovině defekt.
„Auto se začalo najednou nedotáčet,“ říká Jan Šlehofer, „Proto jsme po neblahých zkušenostech ze Šumavy chtěli hned kolo vyměnit. Na úzkém profilu trati jsme hledali dlouho místo a zastavili bohužel ve svahu. Zbyněk začal povolovat kolo, já šel do lesa hledat kámen, kterým bychom vůz založili. Ačkoliv je Slovinsko plné kamení a zřejmě jeden nepatrný kamínek udělal centimetrovou trhlinu v boku pneumatiky, nemohl jsem dlouho žádný najít. Pak nám ještě spadlo auto z heveru...“
Běžně se mění kolo maximálně za dvě minuty, ale tentokrát to trvalo dvakrát tak dlouho. Čtyřminutová ztráta byla moc. Posádka se nevzdala, další rychlostní zkoušky zajela zase velmi rychle, ale víc než polovinu ztráty se dohnat nepodařilo. Nestačily ani šesté časy v absolutním pořadí, čtvrté místo ve skupině znamenalo maximum.
„Hrozně mě mrzí, co se stalo. Auto fungovalo celých 300 ostrých kilometrů bez jakýchkoliv obtíží, našli jsme i optimální nastavení. Chci se omluvit týmu, mechanikům i našim příznivcům, že se nenaplnilo očekávání, ačkoliv jsme to měli rozjeté opravdu dobře.“
Posádka teď bude muset natrénovat výměnu kol, v Krumlově, který se svými záludnostmi čeká příští týden, určitě nebude o defekty nouze. Fiat Punto S1600 projde teď jen obvyklou pečlivou kontrolou, po slovinské soutěži zůstal nedotčený.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.