aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jak jsem převzal Rally Příbram

6. března 2009

Možná si někteří z Vás vzpomenou na moje malé příspěvky na stránkách eWRC.cz, kdy jsem popisoval, co jsem vše kolem rally zažil při svých startech v mistrovství Evropy před 10-ti lety. Osobně mi připadá, že jsem se z těchto startů vrátil před měsícem... A zde se zdá, že se můj příběh s rally uzavírá, anebo znovu začíná...

Kdo z Vás sleduje prostředí rally jistě zaregistrovali, že s jubilejním 30. ročníkem Rally Příbram 2008 se rozhodl Antonín Berger sen. odejít z čela pořadatelského týmu připravující středočeskou rally.

Osobně jsem se skutečnost dozvěděl v průběhu dubna 2008. První co mě napadlo bylo, že to jistě p. Berger nemyslí vážně. Nicméně jsem si s panem Bergerem domluvil schůzku, na které mi bohužel potvrdil svoje rozhodnutí. Jako člověka, který se v Příbrami narodil, a který má „benzín pod kůží“, mě rázem začalo mrzet, že by tímto rally v Příbrami mohla skončit. Po krátkém rozmýšlení jsem si řekl, že se pokusím udělat co jen bude v mých silách, aby tradice Rally Příbram pokračovala dále. Tudíž jsem se velice záhy ocitl v týmu lidí, kteří připravovali 30. ročník, a tak i rovnýma nohama v pokračování pořádání Rally Příbram.

Více jak půl roku jsem se snažil účastnit všeho, co jakkoliv souviselo s pořádáním rally. Musím říct, že jsem si to asi nikdy dost dobře nedokázal přestavit, co je vše potřeba zařídit, zajistit a kolik lidí se na úspěšném průběhu rally podílí.

Dalším samovolným procesem prakticky ihned po dojezdu 30. ročníku bylo založení nového klubu který bude novým pořadatelem a doufám, že úspěšným pokračovatelem tradice Rally Příbram. S tím přišel i čas sestavit svůj tým lidí a spolupracovníků. Zároveň jsme chtěli udržet tým stávajících lidí a pořadatelů.

Ovšem trošku ledová sprcha přišla na podzim, kdy jsme se dověděli, že společnost Fuchs Oil se již na dalším ročníku nechce podílet jako generální partner. Spolupráce se společností Fuchs Oil bude pokračovat, ale již v jiné podobě a rozsahu. V tu chvíli jsme stáli před zásadním a velkým problémem. Zajistit finance, bez kterých nejde uspořádat nic. Záhy v prosinci na mě dolehla takřka deprese v souvislosti se zprávami, jak se šíří krize, ukončení aktivit Subaru a Suzuki v MS, zprávy ohledně aktivit p. Charouze. Musím říct, že zde jsem měl pomalu již pochybnosti o budoucnosti Rally Příbram.

Zde bych se rád zmínil, o výborných diskuzích na různých fórech. Respektuji kohokoliv názor, ale někdy je to vážně síla a raději jsem přestal sledovat:)

Nerad bych cokoliv předjímal, ale s novým rokem mám již velmi pozitivní pocit ze všeho co se nám spolu Ondrou Štefanem (bývalý spolujezdec) podařilo dosáhnout. Jistě je pro nás zavazující historie 30-ti ročníků Rally Příbram. Chceme úspěšně navázat na tuto tradici a pokusit se rally nadále rozvinout. Je nám však jasné, že prvořadým úkolem a cílem je Rally Příbram zdárně uspořádat a navázat tam, kde pan Berger skončil. I když při poslední schůzce s p. Bergerem, který je nám nejen rádcem, ale především personou, která je neodmyslitelně spjatá s Rally Příbram, mi při odchodu řekl „nezávidím Vám to kluci“.

Můj příběh jízdy v polepeném autě po tratích RZ se asi definitivně uzavřel, ale naprosto nečekaně se otevírá příběh pořádání Rally Příbram. Zajímavou perličkou je, že jakýsi nultý ročník Rally Příbram v roce 1973 zorganizoval můj otec.

Tomáš Fiala

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >