aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Rada v Monte Carlu po prvním dnu vede v N3

23. ledna 2009

Hustopečský závodník Martin Rada poměrně slušně zvládl úvodní den Rallye Monte Carlo 2009, na níž se spolujezdcem Romanem Petrem startuje premiérově a to s vozem Alfa Romeo 147 v barvách týmu Agrotec racing teamu Hustopeče. Po úvodních třech etapách totiž vede třídu N3.

První tři RZ z celkem 1625 km dlouhé soutěže, nabízející 365 ostrých km na 14 rychlostních zkouškách zvládli oba Moraváci dobře. I přes velkou náročnost trati, na které se tato posádka objevila zcela poprvé.

„Ano, jsme štastně v park fermé,“ hlásí se Martin Rada, kterému po úvodním dnu patří 36 místo, ale zároveň také vedení ve třídě N3. I když jen velmi těsně. „Dnes jsme etapu vyhráli a myslím že RZ1 a RZ3 jsme v N3 vyhráli. Vedeme ale jen o cca 2,6 sec., zítra to bude těžké. Francouz za námi je místní a okolo Valence to dobře zná,“ pokračuje Martin Rada.

Nejméně se Martinovi „líbila“ hned úvodní RZ1 s velmi zrádnými úseky s ledem, kde i několik předních jezdců havarovalo. Podle očekávání byla i velmi těžká právě volba pneumatik. „Bylo to velmi těžké, RZ 1 a RZ 2 jsme jeli na mokrých a RZ 3 pak na zimních s hrotem,“ doplňuje navigátor Roman Petr. Náročné byly i velmi dlouhé přejezdy mezi jednotlivými erzetami.

Hustopečský jezdec přiznává, že na ledu a sněhu volil raději jízdu s rezervou. Dobrou práci odvedli také špioni Honza Havel a Jirka Pertlíček st. V konečném pořadí je nakonec Milan Liška, další našinec ve startovním poli, s nímž Rada na „Monte“ úzce spolupracuje, na 34. místě, zatímco Martin Rada je na 36. místě. „Snažím se šetřit auto, do cíle daleko, jedem opatrně. Dnes jsme spokojeni, ale do cíle je ještě hodně daleko a přes velmi náročné zkoušky,“ připomíná Martin Rada.

Rallye Monte Carlo je zároveň úvodním závodem letošního seriálu IRC a z víe než šesti desítek posádek zde startuje i 19 vozů specifikace S2000, včetně dvou Fábií S2000. Úvodní den právě skvěle vyšel českému speciálu, za jehož volantem se objevil Fin Hanninen. O téměř 12 sekund totiž vede, zatímco Jana Kopeckého od první zkoušky provázely technické problémy s posilovačem řízení. Přesto se nakonec ještě dokázal propracovat na desáté místo.

Pavel Jelínek

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >