aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Firla - Gillar: "Letos to musíme trefit"

4. prosince 2008

Stejně jako v uplynulých dvou letech, ani v letošním kalendáři orlovského soutěžáka Lumíra Firly nechybí závěrečný podnik sezóny, kterým je tradiční Pražský rallysprint. Lumírovým partnerem na horké sedačce byl při uplynulých dvou účastech jednatel společnosti UNICUT-REKLAMA s.r.o. Patrick Gillar. A ani v letošním roce tomu nebude jinak.

Při úvodním vystoupení v roce 2006 se dvojice představila s Lancerem šesté evoluce, tehdy ještě ve standardním válečném zbarvení. V loňském ročníku pak tým využil pronajatý vůz od přípravce K.I.T. Racing CS. Letos však padla volba opět na týmovou techniku a dvojice se v Praze se představí s tradiční sedmičkou. Ta prošla mimo nutných repasí také kompletní změnou designu a před Pražským rallysprintem tak měli mechanici týmu napilno.

Pražský závod i přes fakt, že až tolik nejde o čas v cíli, nepatřil mezi podniky, s jejichž výsledkem by severomoravská dvojice mohla být v minulosti spokojena. V roce 2006 se Lumírovi s Patrickem líbilo v okolí Strahova natolik, že si při průjezdu zkouškou dali o jedno kolečko více. Zda šlo o plánovaný tah s cílem - auto musí být co nejdéle na očích fanouškům, to odmítá dvojice do dnešních dní prozradit. Faktem je, že kolo navíc znamenalo propad výsledkovou listinou až na samý chvost.

Před loňským vystoupením jezdec i spolujezdec avizovali - „Zrychlíme a bude se pořádně šlapat na plyn.“ I z toho důvodu byla jako soutěžní náčiní zvolena nejnovější evoluce japonského vozu. Chleba se lámal znovu v okolí Strahova. Bílý Lancer proletěl rychlostní zkouškou skutečně rychle a časomíra zaznamenala obdivuhodnou hodnotu. Jedinou vadou na kráse výsledku byl fakt, že zatímco v roce 2006 si kluci dali o kolo více, loni snad z důvodu kompenzace jeden průjezd kolem Strahovského stadionu oproti předepsanému počtu ubrali. Výsledkem byla diskvalifikace a znovu propad na konec výsledkové listiny.

Napilno tak před letošním vystoupením neměli pouze mechanici. I samotná posádka mimo krátkého víkendového testu prošla pečlivou přípravou. Hlavním cílem bylo spolujezdcovo pečlivé studium tripmasteru a proškolení obou členů posádky v počítání do 4. „Letos už to musíme trefit,“ prozrazuje s úsměvem taktiku Patrick Gillar, na jehož bedrech bude přesná evidence průjezdů. „Loni jsem dostal na cílové rampě co proto a letos se chci zdůvodňování PROČ, určitě vyhnout. Navíc alternativy o kolo více, nebo méně jsou vyčerpány a tak nám vlastně ani nic jiného než to konečně trefit přesně nezbývá.“

Oba členové posádky se již na víkendovou soutěž velmi těší. „Pražská atmosféra mě při našich předchozích účastech opravdu nadchla a tak jsem nad letošním startem neváhal ani chvíli. Pro mě je účast na soutěži v roli spolujezdce svým způsobem vánoční dárek. Celou sezónu jakmile to čas jen trochu umožní, se jezdím na soutěže dívat a Praha je tak i jistou formou odměny za nacestované kilometry,“ říká Patrick.

„V Praze chceme jako každý rok poděkovat našim partnerům a fanouškům za celoroční podporu,“ doplňuje Lumír. „Letošní sezóna se mi oproti loňské nepovedla úplně podle představ, které jsem měl na začátku. O to větší díky patří všem, kdo mi celý rok věřili a drželi palce. Je to pro mě skutečně velký závazek pro následující sezónu. Všem partnerům i fanouškům bych touto cestou rád opravdu upřímně poděkoval za důvěru a podporu a v Praze se budu snažit ukázat to nejlepší co ve mně je a přispět svým dílem k rozehřátí těch, kteří neváhají v prosincovém počasí cestovat leckdy i přes celou republiku a fandit. Díky moc a naviděnou v Praze,“ uzavírá.

Petr Medřík

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >