Datum 2. listopadu 2008 bude nesmazatelně zapsáno do historie jako den Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, kteří vybojovali pátý titul mistrů světa WRC v řadě a přepsali tak historii automobilového soutěžního sportu.
Tento tandem kraluje od roku 2004, nejprve na voze Citroën Xsara, později na C4 WRC. Stejně jako v roce 2005 dosáhli na korunu v Japonsku, nyní ovšem ještě jeden podnik před samotným závěrem šampionátu. Opona se zatáhne za tři týdny ve Walesu na Britské rallye, kde se Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí pokusí vybojovat korunu také pro Citroën v Poháru konstruktérů.
Trpělivost místo „ipponu“
Ačkoli pro finálový den Rallye Japonsko naordinovali pořadatelé pouhých 96 kilometrů do devíti rychlostních zkoušek, všem z týmu Citroën Total Sport připadal neskutečně dlouhý čekáním na šampaňské a oslavu úspěchu. Sébastien Loeb s Danielem Elenou stejně jako v pátek a sobotu se nenechali vyprovokovat svými soupeři k bodům za ippon, tedy k unáhleným útokům na vítězství. V mokrých a blátivých podmínkách by to mohlo znamenat konec nadějí, a tak v táboře Citroënu vládla nervozita. Nicméně dvojice Citroënu dojela na třetím místě, které jí zabezpečovalo pátý titul ze šesti startů v mistrovství světa, které tým Citroën absolvoval v plném rozsahu. Statistika zařadila Loeba před takové veličiny, jakými byli Juha Kankkunen, ale obzvlášť Tommi Mäkinen, jenž získal čtyři světové tituly v řadě v rozmezí let 1996 - 1999.
Loeb: Fantastické!
„Je to fantastický pocit,“ říkal Sébastien v cíli. „Spolu s Danielem a všemi v týmu jsme si řekli, že chceme vyhrát korunu i letos. Jsem ohromně spokojený, že to přišlo právě nyní v Japonsku. Přál jsem si titul získat už nyní, abychom mohli jet na poslední soutěž do Walesu s volnější myslí. Víkend to byl hodně dlouhý a psychicky vysilující a vůbec mi nepřipadal moc zábavný. Náš vůz C4 WRC a pneumatiky Pirelli fungovaly velmi dobře, navíc nebylo lehké zahánět v průběhu soutěže myšlenky na titul. Tomu jsme se přibližovali každou rychlostní zkouškou a nakonec se nám čekání vyplatilo.“
„Nemohu říci, zda je právě letošní titul nejhezčím ze všech,“ řekl nový pětinásobný šampion. „Zvláštní vzpomínky mám samozřejmě na náš vůbec první titul mistrů světa a nechci tvrdit, že už je to něco, nač si člověk zvykne. Každý z titulů přinesl zvláštní pocit. Jedno ovšem zůstává stejné pořád a pro všechna prvenství - společná radost všech v týmu. Vždycky nám připravili auto s potenciálem na zisk titulu, takže titul je pokaždé i jejich. Do toho počítám i Dani Sorda a Marca Martího, jejichž výsledky přispěly k našemu úspěchu. Naše myšlenky se teď budou ubírat ke Cardiffu, kde bychom se chtěli pokusit získat pro Citroën double...“
Elena: Užít si soutěž
„Byl to dlouhý rok, ale vyhraný titul, to je tak ohromný pocit,“ souhlasil Daniel Elena. „Je to naše pátá koruna společně se Sébem a každá mi dala obrovské potěšení. Statistiky mě moc nezajímají, pro mě je rozhodující užít si každou rychlostní zkoušku a podělit se o pocity z nádherné atmosféry v týmu a pracovat se Sébem.“
„Jsem velmi rád za Sébastiena a “Danose„,“ přidal se Dani Sordo. „Letos dosáhli deset vítězství a titul si plně zaslouží. Je to velká čest pro mě i Marca, že můžeme být ve stejném týmu jako mistři světa. Ještě zbývá jedno kolo do konce a také my se pokusíme o maximum, abychom pomohli Citroënu k Poháru konstruktérů a sobě k třetímu místu v šampionátu pilotů.“
Španělský pilot pokazil závěr Japonské rallye. Po pátečních problémech chtěli v Citroën týmu, aby soutěž ukončili a získali tak možnost nasadit na Rallye Wales nový motor. To předpisy umožňují.
Quesnel: Polovina plánu splněna
Titul slavil také Olivier Quesnel, první v roli týmového šéfa Citroën Sport. „Jsem navýsost spokojený,“ smál se. "Tím, že Séb a Daniel získali prvenství v šampionátu, jsme splnili polovinu našeho plánu, který jsme si před sezonou vytýčili. Na oslavy v naší základně v Satory moc času nebude, všichni jsme náležitě motivovaní, jak posádky, tak personál k boji o zisk koruny mezi konstruktéry.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.