aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Kostka na Barumce patřil k širší špičce IRC

7. září 2007

Tomáš Kostka společně s navigátorem Janem Krečmanem odstartoval do svojí třetí velké rallye v životě, a od páteční superspeciálky se řadili k nejrychlejším posádkám letošního ročníku Barum rallye, která byla poprvé zařazena do nového světového šampionátu IRC.

Velké překvapení všem přichystali už od sobotního rána, když zajížděli časy v první desítce absolutního pořad, a především Pindula sedla Tomášovi velmi dobře. „Jedeme v pohodě, bez problémů, a naprosto uvolněně,v soutěžním voze sedím po roce. Z našich časů mám radost, nečekal to asi nikdo,“ doplnil Tomáš.

V dalším průběhu soutěže však posádku s číslem 28 potrápily problémy s mezinápravovým diferenciálem, a vše vyvrcholilo penalizací minuty a čtyřiceti sekund v servisu, když se týmu nepodařilo poškozený diferenciál včas vyměnit. Po první etapě tak Tomáš komentoval situaci slovy: „Jelo se nám velmi dobře, ale bohužel na druhé Pindule se objevily potíže s mezinápravovým diferenciálem, a včetně penalizace jsme ztratili něco přes dvě minuty. Je to škoda, dokážeme jet se širší špičkou, ale nic není ztraceno, ve druhé etapě se to pokusím stáhnout.“

A jak Tomáš avizoval, od rána začal stíhací jízdu a posouval se pořadím výrazně kupředu. Na rychlostní zkoušce v Zádveřicích dokázal zajet osmý absolutní čas, když na mistra ČR Václava Pecha ztratil pouhou sekundu, a podobné výkony podal i na dalších rychlostních zkouškách Janišov a Troják, který projel s devátým časem a posunul se na dosah první desítky. „Jede se nám dobře, stahujeme ztrátu po penalizaci z první etapy,“ dodal okruhový specialista.

V posledním servisu proběhla jen běžná údržba vozu Mitsubishi Lancer EVO IX a posádku čekala poslední trojice rychlostních zkoušek. V polovině rychlostní zkoušky Zádveřice byl Tomáš osmý nejrychlejší, ale posléze jeho vozu vypověděl službu motor a bylo po nadějích. „Bohužel 2 km před cílem rz se nám zastavil motor, erzetu jsem dokončil jízdou z kopce na neutrál. Snažili jsme se nalézt závadu ale nepodařilo se. Je to škoda,“ komentoval jezdec.

I přes smůlu v podobě technických problémů ale Tomáš prokázal obrovský talent a vyzrálost, protože při svém teprve třetím rallyovém startu v životě dokázal za sebou udržet známé tváře českého i evropského rallysportu.

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >