aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jan Jinderle v Pačejově vyhrál

12. září 2008

Fantastický triumf ve třídě N do 1600 ccm si přivezli domů z jubilejního třicátého ročníku Rally Agropa Jan Jinderle s Pavlem Kacerovským. Posádka týmu J.A.S. motorsport zdolala na rozdíl od většiny svých soupeřů všechny nástrahy tratě a získala plný počet dvaceti bodů.

Hned od úvodních kilometrů začal českobudějovický jezdec všem pilotům šestnáctistovkových hond, suzuki a citroënů pořádně „zatápět“ a vyhrál první rychlostní zkoušku s náskokem čtyř desetin na zkušeného Henzla. Na druhém testu jej však zbrzdila větev zaseklá mezi kotoučem a brzdičem levého zadního kola a čtvrtým časem se propadl na stříbro za téměř domácího Kuldu. Následující vložku ale opět Honza Jinderle vyhrál a po první sekci mu patřilo druhé místo se ztrátou 2,7 sekundy na vedoucí pozici.

„I přes naše maximální nasazení nám vůbec nevyšla čtvrtá erzeta. Ztratili jsme skoro devět vteřin na Brázdu a to si nejsem vědom žádných fatálních chyb,“ litoval Jinderle v cíli testu. Po technických problémech a následném odstoupení Kuldy vystřídal dosud nejrychlejšího jezdce třídy N2 na čele vítěz dvou předchozích sprintů Brázda, Jinderlemu s Kacerovským patřila stále druhá příčka se ztrátou 6,7 sekundy. Druhý průjezd vojenským prostorem Háj však tentokrát Jinderle vyhrál a dostal se Brázdovi na dostřel neuvěřitelných osmi desetin! „Bohužel nám po havárii Martina Dlouhého zrušili šestou erzetu, kde jsme si na Kubu hodně věřili,“ dodává jezdec.

V poslední sekci složené ze dvou nejdelších měřených testů se chtěli Honza Jinderle s Pavlem Kacerovským poprat o vítězství a Brázdu porazit. I tentokrát ale rychlostní zkouška Kakanov - Bílenice ukázala, že hondě týmu J.A.S. motorsport vůbec nesvědčí a Brázda na ní Jihočechům nadělil 8,5 vteřiny. Karty před závěrečnou vložkou tak byly v podstatě rozdány - Brázda vedl o 9,3 sekundy před Jinderlem, Jinderle měl na třetího Kaválka totožný náskok. Na trati se však stalo nevídané!

„Asi ve třetině testu jsme už z dálky viděli mávající Brázdovy, jak nás upozorňují na jejich havarované auto. O pár kilometrů dál jsme navíc potkali stojící Kaválkovu suzuki... Do cíle jsme tedy dojeli spolu s Havláskem jako jediní ve třídě N2 z deseti posádek na startu, což trochu kazí dojem z našeho výsledku. Můžeme být ale maximálně spokojeni, protože jsme se tím pádem dostali v průběžné tabulce za Aleše Kaválka na rozdíl 15 bodů. Další letošní starty tedy budou mít ještě smysl. Do Jeseníků bychom se rádi podívali a opět si zazávodili,“ hodnotí závěr soutěže Honza Jinderle.

Velký podíl na výsledku posádky týmu J.A.S. motorsport mají především mechanici, kteří auto na závody perfektně připravili a v průběhu rallye se nevyskytnul jediný problém. V současné době budou probíhat jednání s obchodními partnery o startu na AZ pneu Rally Jeseníky, předposledním podniku MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrallye.

JAS Motorsport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >