aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Všechno zlé je k něčemu dobré

9. září 2008

To si řekl tým ROTO Plzeň po nevydařeném startu na rallysprintu v Pačejově.

Do závodu nešla posádka Jan Šlehofer - Renáta Mourková s touhou ovlivnit celkové výsledky mistrovství republiky, týmový pilot se soustředí na dvoudenní soutěže. Pačejov ale patří do Západočeského regionu a tým považoval za jakousi morální povinnost i vůči svým příznivcům, startovní rampu překonat.

Bohužel se totéž nepodařilo s rampou závěrečnou. První rychlostní zkouška byla ještě v pořádku, ale druhá všechno zhatila. Na dlouhé rychlé rovině před nájezdem do vojenského prostoru se náhle z motoru zakouřilo a byl konec. Posádka tak nedojela ani do Bílenic, na které se spolujezdkyně těšila, protože tu má chalupu. To bylo ale až na čtvrté zkoušce.

Technici ještě týž den motor v plzeňské dílně rozebrali a zjistili, že závadu zapříčinil prasklý pístní čep. „Rovinu jsme projeli, odbočili a po akceleraci začal motor tarokovat a rázem za námi nebylo vidět. Jen jsem řekl Renátě - to je konec a pak jsme zastavili,“ popsal osudný okamžik Jan Šlehofer.

Pátek před startem věnoval pilot s šéfmechanikem Luďkem Svobodou až do pozdního večera ladění podvozku a změny zřejmě přinesly žádoucí efekt. Přední i zadní náprava je teď tvrdší a jízdním vlastnostem to prospělo. „Moc mě mrzí, že jsme nemohli projet alespoň ten vojenský prostor. Tam by se na panelech a hupech ukázalo, jak na tom vůz v porovnání s barumkou je,“ zalitoval ještě Šlehofer.

Tým ale teď už hledí vpřed, k Příbrami. Závada se naštěstí projevila ještě na méně důležité soutěži, až přímo na poslední rallye v roce by to bylo horší. Dvojici Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart jde o celkový úspěch v Mediasport mezinárodním mistrovství ČR. Ve skupině A, kde se uděluje titul mistra republiky, musí k dosažení cíle dojet jakkoliv, ale v každém případě před Josefem Sedláčkem. Ve třídě A6 stačí k zisku celkového vítězství i páté místo, ale s podmínkou, že budou Chodové rychlejší než Petr Zedník.

Oba úkoly jsou reálné, ale zároveň také obtížné. Roli bude hrát příprava, soustředění, technika i štěstí. Mnohé může tým plným nasazením ovlivnit, zbytek nikoliv. Následující dny věnují všichni své práci maximum, ostatní záleží na vyšší moci.

Vladimír Dolejš

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >