aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Barum rally Jaroslava Melichárka - raději rychle zapomenout

8. září 2008

První vrchol debutové sezony Jaroslava Melichárka Barum rally Zlín byl pro slovenského jezdce doslova noční můrou. Technické problémy, které se jinak v průběhu roku červenému mitsubishi vyhýbaly, se najednou nakupily do jedné soutěže, jež tak skončila předčasným odstoupením.

Předzvěstí byla už ukroucená poloosa na trati shakedownu. Řešení tohoto problému bylo naštěstí relativně jednoduché a časově nepříliš náročné, navíc posádku Melichárek - Hausknotz nijak do závodu nehendikepovala. Na prvním ostrém měřeném testu ovšem přišla závada mnohem závažnější a s podstatnými následky na vývoj soutěže. Ve třetím kole městské rychlostní zkoušky praskla hadice turba, a mitsubishi se tak zbytkem trati proplížilo minimální rychlostí a za výrazných světelných efektů. Poškozený vůz bylo navíc třeba dopravit nejen do uzavřeného parkoviště, ale ráno i do vzdáleného servisu v Otrokovicích. To se naštěstí Melichárkovi s Hausknotzem podařilo, tým mechaniků pak během několika minut zvládnul opravu soutěžního vozu a mohlo se pokračovat dál. Už na začátku rallye ale přibyla na kontu posádky téměř tříminutová ztráta z městského okruhu.

To pravé závodění čekalo na všechny účastníky až v sobotu. Začínalo se na legendární Pindule, která svým charakterem vzbuzuje oprávněný respekt. „Prvý prejazd Pindulou som išiel veľmi opatrne, vôbec som nevedel, čo si tu môžem dovoliť. Navyše nás čakala do prvého servisu porcia ostrých kilometrov porovnatelná s celým šprintom a to všetko na dlhých a ťažkých vložkách. Zatiaľ som tento rok jazdil najdlhšiu rýchlostnú skúšku v dĺžke 15 kilometrov, tu nás čakali štyri s dĺžkou 19, 14, 11 a 27 km. Na prvom prejazde Semetínu sme tiež zistili, že tu nemáme príliš dobre napísaný rozpis a celé nás to stálo cenné sekundy,“ vysvětloval jezdec ze Solčan vlažnější úvod, ve kterém se časy pohyboval srovnatelně s tradičním slovenským rivalem Lapdavským. Ani na Trojáku ale nebylo slovensko-české dvojici přáno. Místo zlepšení přišel další velký technický problém. „Neviem presne, kde sa nám to stalo, ale po výjazde z Májovej nám zrazu zvädli brzdy. Najskôr sme si myleli, že to nie je nič vážne, ale potom odišli úplne, pedál vôbec nereagoval. Dokonca sme raz vyleteli na lúku a s nefunkčními brzdami sme potom vo veľmi opatrnom tempe museli absolvovaťcelý Podhoran. Na prejazde sme zistili, že nám odpadlo viečko od nádržky na brzdovú kapalinu... Aj samotný prejazd bol dobrodružný, našťastie nás nečakalo veľa zastavovania na semaforoch. Kvôli nefunkčným brzdám sme ale prišli o pohostenie v podobe koláča, ktorý nám po dojazde Trojáka ponúkala jedna miestna dáma,“ litoval Melichárek nejen další jedenapůlminutové ztráty.

Navzdory těmto osudovým ranám se posádka opět vrhla do boje s náročnou tratí a velkou konkurencí v druhé sekci. A její odhodlání slavilo úspěch. Čas na druhém průjezdu Pinduly si zlepšila o 17 sekund a výkonem se zařadila mezi ostřílené borce Jaromíra Tomaštíka, Milana Chvojku nebo Petra Trnovce. Nebylo to ovšem blýskání na lepší časy, nýbrž labutí píseň. Na Rakové totiž jejich mitsubishi definitivně odmítlo poslušnost. V závěru vložky začal motor fungovat jen na tři válce, následně unikl do motorového prostoru olej a posádka raději kvůli hrozícímu požáru a dalšímu poškození motoru odstoupila.

„Na barumce nám zkrátka nebylo přáno, stále jsme se trápili s nějakými problémy. Dosud nevíme, co se přesně v motoru odehrálo. Věřím, že se podaří závadu odstranit a auto plně připravit na Rally Tatry. Snad se nám tentokrát podaří závodit až do cíle. Konkurence bude hodně těžká, ale musíme se pokusit o nějaké body do šampionátu,“ vyjádřil se spolujezdec.

Melico Racing

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >