Jan Jelínek musel z letošní Barum rally odstoupit kvůli technické závadě čtyři zkoušky před cílem ze skvělého 11. místa. Byl v tu chvíli čtvrtý z Čechů ve výsledkové listině a první s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo IX mezi speciály S2000.
Domácí prokletí Barum rally se ani letos nepodařilo prolomit zlínské posádce Autoline Rally Teamu - Janu Jelínkovi s Miroslavem Kotěnou. Extrémně náročnou soutěž, ve které spatřila cíl jen necelá polovina z více než stovky přihlášených posádek, však Honza s Mirkem rozjeli velmi dobře. Od začátku se drželi kolem 16. místa celkového pořadí, což byl při účasti více než dvacítky vozů S2000 velmi pěkný výsledek. V neděli už jsme jejich Lancer Evo IX mohli vidět dokonce na 11. příčce, ale pak přišla technická závada a bylo po nadějích. Na vině bylo přetržené lano od převodovky a následně spálená spojka.
Honzo, jaký byl začátek soutěže?
Já bych řekl, že všechno včetně nás fungovalo dobře. Měli jsme sice drobné technické problémy na shakedownu, ale mechanici vše stihli do startu vyřešit. A nejen začátek, ale i celou dobu se nám potom jelo opravdu pěkně. Nejeli jsme až na pár výjimek vyloženě hranu, ale na druhou stranu jsme se určitě nijak neflákali (úsměv). Což bylo vidět i na časech.
Mnoho posádek mělo velké problémy… Co říkáš na tak velký počet „odpadlíků“ i mezi favority hned na začátku? Pomohlo vám to nějak ve výsledcích?
Určitě pomohlo, to je jasné. Ale vůbec jsem to klukům nezáviděl. Sám jsem tady několikrát skončil hned v úvodu a je to hrozný pocit bezmoci. Nám se sice nevyhnul taky, ale až mnohem později. A jinak k té náročnosti – s tím jsme do toho letos také šli. Nezávodit za každou cenu a hlavně tady po delší době nějak solidně dojet do cíle. Samozřejmě v takové atmosféře a konkurenci vás to občas strhne, ale letos se nám až na ten závěr opravdu dařilo.
V sobotu jsi měl přece jen jeden krátký výlet na louku, ale nakonec jste večerní servis opouštěli na krásném 13. místě celkově a jako nejrychlejší s produkčním vozem. Co jste si s Mirkem říkali před nedělí?
Že je to dobré, jede se v pohodě s časy kolem 15. místa a hlavně ať vydrží auto. Chtěli jsme si jet to své tempo, ale byla před námi ještě hodně náročná neděle. Jinak ten výlet byl na Trojáku a naštěstí bez větších následků.
V neděli jste ale stihli odjet jen dvě zkoušky a přišlo smolné odstoupení ze skvělého 11. místa. Co se stalo? První zprávy hovořily o převodovce…
Taky jsem si myslel, že je to převodovka. Už na RZ11 jsem zhruba v polovině zkoušky chtěl zařadit a prostě to nešlo. Zůstala tam čtyřka a řadicí páka nereagovala. Zbytek jsme tedy odjeli jen na jednu rychlost a docela jsem se divil, že i tak z toho byl 15. čas. Jenže pak jsem se snažil nějak rozjet do další vložky, ale to už se mi nepodařilo. Na čtyřku to jde opravdu špatně, a protože to bylo do pořádného kopce, navíc jsem spálil spojku a začali jsme couvat dolů. A to byl konec. Hrozně nás to mrzelo. Až po víkendu jsem se dozvěděl, že nakonec nevydrželo lanko od převodovky, která byla jinak v pořádku. Na přejezdu jsem to ještě kontroloval, ale někde asi nedrželo jak mělo a bylo po nadějích.
A co říkáš teď s odstupem dvou dní na celý průběh Barum rally? Na evropskou špičku a speciály S2000?
Když nepočítám ten smolný konec, tak pro nás byla letos Barumka náročnou, ale příjemnou soutěží. Skvělá atmosféra u trati, diváci dokonce v jednom místě na Pinduli dělali mexickou vlnu! Rád bych také poděkoval za podporu i všem našim partnerům. A S2000? Ukázalo se, že na tyhle auta opravdu jen tak stačit nebudeme. Ale na ostatních domácích soutěžích jich zatím nejezdí tolik, takže šance na body a pěkný výsledek tu pořád je.
Další soutěží Autoline Rally Teamu bude závěrečný podnik MMČR - Rally Příbram a poté opět téměř domácí rallysprint ve Vsetíně.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.