Český okruhový šampion ve sprint závodech roku 2008 se ukázal ve velmi dobrém světle i při startu na Barum rallye, která byla letošní nejlépe obsazenou soutěží světového seriálu IRC.
Přitom ještě v neděli před závodem nebylo vůbec jasné, zda Kostka vůbec nastoupí na start nejslavnější rallye u nás, protože jednání o voze Peugeot 207 S2000 se nepodařilo dotáhnout do úspěšného konce. Tomáš tedy musel francouzský vůz vyměnit za Fiat Grande Punto Abarth S2000 připravovaný stájí JM Engineering.
Samotný závod začínal diváckou superspeciálkou v ulicích Zlína, a v ní posádka Kostka - Krečman obsadila třinácté místo, což v konkurenci dvaadvaceti vozů specifikace S2000 nebyl vůbec špatný začátek. Následná první etapa obsahovala dva průjezdy náročnými rychlostními zkouškami Pindula, Zádveřice, Semetín a Troják, tedy pokaždé zhruba osm desítek ostrých kilometrů bez servisu a výměny pneumatik. Tomáš Kostka zde dokázal držet krok s širší špičkou IRC i domácího mistrovství a před poslední sobotní rychlostní zkouškou držel výbornou jedenáctou pozici. Na zmiňovaném Trojáku ovšem postihly vůz Tomáše Kostky technické problémy, a se štěstím se dokázal dostat až do servisu. Pro posádku Kostka - Krečman to ovšem znamenalo ztrátu více než minuty a čtvrt a propad o tři místa zpět.
„Jízdu s Abarthem si velmi užívám, je to skvělé zpestření mé okruhové sezony. Jsem velmi rád, že se podařilo zajistit vůz a já můžu po roce opět sedět v soutěžním autě. Podařilo se nám zajet pár hezkých časů, bohužel na poslední rz nám klesl tlak paliva a hodně jsme ztratili,“ hodnotil první etapu Kostka.
V neděli už opět Fiat pracoval bez potíží a Kostka se posouval pořadím vpřed. Na Komárovské RZ dosáhla posádka dokonce osmého nejrychlejšího času a v cíli pod zlínským Velkým kinem patřila Kostkovi s Krečmanem konečná jedenáctá příčka a první mezi juniory. „Jsem velmi rád že se nám podařilo dojet až do cíle, s takovým umístěním jsem ani ve snu nepočítal. Ve svém autě jsem seděl poprvé až v pátek při shakedownu, ale zvykl jsem si docela rychle a snažil se zajet co nejlépe. Pro mě je důležité, že jsme dvakrát zajeli čas v první desítce, toho si velmi cením, protože s rallye mám minimum zkušeností. Myslím, že všichni můžeme být s výsledkem spokojeni,“ uzavřel Tomáš Kostka.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.