aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Opět brzký konec na Pindule

28. srpna 2008

Na letošní Barum rally Zlín si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem chtěli spravit chuť po loňském zdejším nevydařeném vystoupení, kdy museli odstoupit hned na začátku první etapy po havárii na legendární rychlostní zkoušce Pindula. Bohužel, letos se pro ně na barumce historie opakovala s tím rozdílem, že odstoupení nebylo zapříčiněno havárií, ale technickou závadou motoru.

Do soutěže posádka vstoupila jedenáctým časem na noční městské rychlostní zkoušce, což v silné konkurenci špičky šampionátu IRC s dalšími dvaceti vozy kategorie S2000 znamenalo nadějný vstup do soutěže. Z českých posádek uléhala k odpočinku před hlavní sobotní etapou posádka AK Rallysportu Brno jako čtvrtá.

Bohužel, páteční čas byl jediným, který mohl být Jaromíru Tarabusovi a Danielovi Trunkátovi na jejich domácí soutěži letos zaznamenám. Hned v první rychlostní zkoušce následujícího dne měli posluchači Radia Kiss Publikum, které z vozu živě přenášelo diktát Dana Trunkáta, po roce opět možnost slyšet odstoupení ze závodu v přímém přenosu. Na legendární RZ Pindula totiž došlo k poruše motoru jejich Fiatu Grande Punto S2000 a tím pro Jaromíra a Daniela vrchol letošní sezóny velmi předčasně skončil. Spolujezdci může sloužit ke cti to, že předtím, než pronesl povel k opuštění vozu „A teď rychle ven, kdyby to chtělo hořet,“ stihl se ještě slušně rozloučit s posluchači.

Po dvou nečekaných červencových medailových úspěších na Rally Bohemia a Rallysprintu Kopná tedy znamenala Barum rally pro změnu zklamání. Mírnou kuriozitou je, že k odstoupení došlo pouhé dva kilometry od jezdcova bydliště, takže posádka to 'domů' vskutku neměla daleko. „Samozřejmě jsme zklamaní, že to takto dopadlo, ale bohužel to je rallye a odstoupení pro technickou závadu se občas přihodí,“ konstatuje Jaromír Tarabus.

„Technika nás zradila dříve, než jsme mohli stačit něco předvést. Mezičas na Pindule byl slibný, nicméně v cíli už jsme se bohužel s nikým porovnat nemohli. Jediným pozitivem byl alespoň výkon na noční městské rychlostní zkoušce, který naznačoval, že to pro nás letos mohlo vypadat docela zajímavě,“ ohlíží se za smolnou soutěží Daniel Trunkát a s mírným úsměvem pak dodává: „Co by nás mohlo potěšit je také to, že v kategorii hostesek doprovázejících vůz na startu jsme dle ohlasů patrně patřili ke špičce. Navíc jsme se díky brzkému odstoupení z barumky rozhodli absolvovat i Rally Příbram, kterou jsme původně chtěli vynechat.“

Před soutěží během pátečního shakedownu došlo k 'realizaci' hlavní ceny v minulých týdnech proběhlé Soutěže o svezení s Jaromírem Tarabusem. Pocity výherce Jana Fišery si budete moci v nejbližších dnech pravděpodobně přečíst například na týmových stránkách posádky www.tarabus.cz.

Aleš Holakovský

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >