Agrotec Rally Hustopeče je jediným podnikem v kalendáři tuzemských rallyových šampionátů, který soutěžní peloton přivádí na pohostinnou půdu jižní Moravy. V kraji vína a slivovice se při hustopečské rally závodilo již poosmé, startovní pole však bylo v dosavadní historii této soutěže nejpočetnější. Mezi 80 posádkami, jež se v pátek večer vydaly na trať, nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič s Peugeotem 206 Kit Car, kteří si přijeli zkrátit více než měsíční pauzu v programu sprintového seriálu.
Posádka stáje JT Říha Group Rally Team teprve podruhé změřila síly s letos velmi silným startovním polem 'velkého' šampionátu. Obratného, ale výkonově lehce handicapovaného peugeota čekaly specifické tratě v prostředí Pálavy, kombinující technické pasáže ve vinicích s mimořádně rychlými úseky v otevřené krajině. Nechyběla ani šotolina, která v podobné míře nebývá na soutěžích mezinárodního seriálu příliš často k vidění. Bohužel, zasáhla vyšší moc a pořadatelé museli jeden z nejhezčích úseků tratě ještě před startem odvolat kvůli protestům ekologických aktivistů. Soutěž tím sice přišla o necelou desítku ostrých kilometrů, účastníci (a zvláště piloti 'předokolek') se však přesto shodovali, že hustopečská rally dá posádkám i technice hodně zabrat.
„Zkrácení tratě nás mrzí, protože se zrovna jednalo o úsek z kopce, kde se maže výkonový handicap našeho auta,“ posteskl si před startem Martin Vlček. „Naším hlavním cílem v Hustopečích je důkladný test před pokračováním sprintového seriálu. Určitě to ale neznamená, že bychom si nechtěli výsledkově spravit chuť po odstoupení v Krkonoších,“ dodal pilot.
Samotná soutěž byla tvořena dvanácti rychlostními zkouškami, rozdělenými do dvou dnů. První etapa přinesla noční průjezdy dvojicí kratších testů, v sobotu pak následovaly nejdelší a nejobávanější úseky itineráře. Páteční 'warm-up' neměl mít na vývoj rally zásadní vliv, už během něj však své účinkování ukončili Josef Peták, Jan Šlehofer a řada dalších favorizovaných jmen. Martin s Richardem se s nástrahami tratě seznamovali opatrně a v půlnočním cíli jim patřila sedmá příčka ve skupině 'dvoukolek', doplněná o stříbrný post ve třídě 6. Na odpočinek ale nebyl čas - sobotní start totiž organizátoři naplánovali už před osmou hodinu ranní.
Martin s Richardem se v sobotu dobře probudili a během dopoledne se jim v řídnoucím poli podařilo postoupit na první příčku v 'šestkách' a čtvrtou v kategorii. Jejich souboj s dravým Italem Elwisem Chentrem probíhal prakticky na každé rychlostní zkoušce a hrály v něm roli pouhé desetiny sekund. Když se Chentre čtyři zkoušky před cílem vrátil do vedení třídy, posádka peugeotu se mu chystala úder vrátit. Náročná trať a velké horko ale vzaly síly mnoha posádkám, mezi nimi i Chentremu a jeho fabii. Když na 10. RZ z technických důvodů odstoupil, o prvenství Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nebylo pochyb. Čtvrté místo v kategorie 2WD a vítězství ve třídě 6 pak bylo doplněno ziskem solidní šestnácté pozice absolutně. A jak viděla náročnou soutěž posádka?
Martin Vlček: „Tratě byly docela těžké, myslím, že na předokolku obzvlášť. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se na voze podepsaly tak, že jen sčítáme škody a odpadlé nárazníky. Ale jinak to byl moc pěkný závod, velice náročný. Z mého pohledu zatím letos nic náročnějšího nebylo.“
Richard Lasevič: „Skvělé závody, moc jsem si to užil. Z mého pohledu těžko hledat výtku, počasí ideální, konečně jsem se trochu zahřál, auto mělo sice občas výpadky, ale nic neřešitelného a zásadního, snad jen moc nebrzdilo :-) Takže konečně můžu říci: Bylo fajne, pěkne a dluhe...“
Další soutěží v plánu týmu JT Říha Group je východočeská Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční o posledním červencovém víkendu.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.