aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

JTRT po Krkonoších: Poloviční úspěšnost...

14. června 2012

Uplynulý víkend se nesl ve znamení jezdecky velmi oblíbené Rally Krkonoše. Východočeská soutěž uzavřela první polovinu spritového šampionátu, kterého se pravidelně účastní i posádky vsetínského JT Rally Teamu. Dvě posádky odjížděly ze závodu s úspěchem a dvě nikoli.

Nejvýše postaveným jezdcem byl tradičně Jaromír Tomaštík. Ten se, jak je letos zvykem, představil s nabroušeným speciálem Subaru Impreza S12 WRC, ale tentokrát neseděl po jeho pravici Jaroslav Vrečka, nýbrž zkušený matador Jaroslav Novák. To však nebyla jediná novinka kolem nejzkušenějšího člena JTRT. Na WRC-čko přišly hned v úvodu nazout pneumatiky značky DMACK. „V Krkonoších jsme chtěli především vyzkoušet a porovnat s konkurencí nové pneumatiky DMACK, ale to se nám příliš nepodařilo. Nejprve nám na startu úvodní erzety na dlouho zhasl motor. Pak začalo být velmi proměnlivé počasí, což pro test není také ideální a navíc nám ještě na osmém testu vypadl intercom. Čili z hlediska časového srovnání to nebylo opravdu relevantní. Přesto, když se ohlédnu zpět, jsem se závodem, jako takovým, spokojen. Pořadatelé připravili opravdu krásné tratě. Na to, že jsem jel poprvé s Jardou Novákem, klapala mezi námi spolupráce na jedničku. Na víc bychom podle mého názoru stejně neměli,“ okomentoval především testovací závod Jaromír Tomaštík, který nakonec dovezl Imprezu na pátém místě absolutně a na stříbrné pozici ve třídě 13.

Výrazně lepší podmínky pro test pneumatik DMACK pak panovaly v Hradci Králové, kam odcestovala část týmu ihned po skončení Rally Krkonoše. Po tamní RallyShow už se přeci jen hodnotit dá: „Musím říci, že mě pneumatiky DMACK velmi příjemně překvapily a dokonce předčily i má očekávání. Auto na nich fungovalo pěkně a ještě když si vezmu v úvahu pořizovací cenu pneumatiky, jeví se mi to do budoucna velmi pozitivně,“ prozradil své dojmy po první zkušenosti s pneumatikami DMACK Jaromír Tomaštík.

Příliš dlouhého trvání nemělo tentokrát účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem. Ti odstavili svůj Peugeot 206 Kit Car už v prvním servisu. „Prakticky ani jednu erzetu jsme se nesvezli. Hned v úvodu nám začala klouzat spojka a i když jsme se snažili, jak jsme mohli, nepodařilo se nám dojet do cíle soutěže. Tak tak jsme se dokodrcali do servisu. Spojka měla ještě 400km vydržet, ale to se, bohužel, nestalo,“ okomentoval smolné odstoupení Martin Vlček.

Ještě kratší dobu setrval v závodě Zdeněk Pokorný. Ten sice zůstal věrný Kláře Šillerové, ale mitsubishi tentokrát vyměnil za své srdcové subaru. Ovšem po RZ1 musela posádka odevzdat jízdní výkaz. Co se stalo, popsal jezdec sám: „Velmi jsme se na start se subaru po tři čtvrtě roku těšili. Musím říci, že po prvních kilometrech nás subaru opět nezklamalo. Zase jsme se přesvědčili, že se jedná o vynikající auto. Jenomže za cílem vložky jsme museli po poruchu turba odstoupit. Jsme sice trochu zklamaní, ale snad si zvedneme náladu na Bohemce, kde pojedeme zase s mitsubishi. Rádi bychom se ale ještě letos někde do subaru posadili.“

Další křest ohněm mají za sebou Olga Lounová s Markétou Filákovou. Holky dělají pokroky a každý odjetý kilometr je znát. Tentokrát však měla dámská posádka situaci lehce ztíženou. „Závod byl pro nás velmi náročný, protože nám od třetí erzety nešel intercom. Markéta na mě musela hodně křičet, abych jí alespoň trochu slyšela. Kolikrát z toho vznikaly i velmi zajímavé situace :-) Výsledek je pro nás vzhledem k tomu velmi uspokojivý,“ popsala závod zpěvačka a herečka Olga Lounová. Jejich Renault Clio dojel do cíle na osmdesátém místě absolutně, když na nejrychlejší čistě dámskou posádku chybělo pouhých 5 vteřin.

Dalším závodem vsetínského JT Rally Teamu bude Rally Hustopeče.

Adam Blahouš

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >