Jak jen bude vypadat auto Romana Kresty a Petra Grosse na letošní Barumce? To bylo v posledních týdnech jedno z hlavních témat fanoušků. Design vozů Tescoma Rally Teamu z posledních dvou let totiž vždy poutal velkou pozornost a například předloni prohlásil proslulý britský novinář Martin Holmes, že Krestův stroj je nejhezčí ze všech mitsubishi, které po celém světě kdy viděl. Pro letošní Barum Rally Zlín si Roman vybral Peugeot 207 S2000, nicméně jeho ztvárnění nechal opět na autorovi předchozích návrhů, Ladislavu Škodovi.
Jak se Ladislavu Škodovi povedl letošní ´závodnický kabát´, posuďte sami na obrázcích uložených níže. Posádce i týmu se líbí moc...
Celá stáj Tescoma Rally Team se na vrchol sezony nesmírně těší. Soutěž je součástí stále kvalitnějšího šampionátu IRC, mistrovství Evropy i MMČR. Roman může na domácí půdě získat za jistých okolností titul mistra republiky, ale před startem to nechce příliš rozebírat.
„Já tyhle počty nemám moc rád, nechejme to na samotnou Barumku,“ říká. „V partnerství se společností Tescoma máme ty nejvyšší cíle, stejně jako v minulých dvou letech. Letos bude ve Zlíně opět větší konkurence. Dvaadvacet speciálů kategorie S2000, to je údaj, který hovoří sám za sebe. Kdybychom si vzali pero a ve startovní listině zaškrtávali možné vítěze, já podtrhnu dvanáct jmen.“
Po celou sezonu Roman závodil s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu. Při šesti startech s vozem čtyřikrát vyhrál a před závěrečnými soutěžemi MMČR je díky tomu se slušným náskokem v čele šampionátu. „Tato spolupráce byla a je výborná, profesionální. Nicméně v soutěžích IRC je vrcholnou kategorií S2000, a proto jsme si pro Barum Rally Zlín pořídili Peugeot 207 upravený v této specifikaci. Je to stejný vůz, se kterým jsme jeli nedávno v Podkopné Lhotě,“ vypráví Roman, trojnásobný vítěz Barumky.
Kdykoli nahlas přemítá o největší soutěži v zemi, vždy připomene, že v tak našlapané soutěži se neodpouští jediná, sebemenší chyba. „Doufám, že se nám vyhne smůla a my musíme být maximálně soustředěni na svůj výkon,“ říká starou pravdu a vzpomene na loňský ročník, kdy se kvůli defektu ve Slušovicích s Petrem propadli do hloubky startovního pole a pak při famózní stíhací jízdě překonali bezmála sedmdesát posádek, aby skončili čtvrtí.
Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma a zároveň člověk, který sehrál před třemi lety jednu z nejhlavnějších rolí při vzniku Tescoma Rally Teamu, bere Barum Rally Zlín jako něco naprosto výjimečného.
„Je to opravdový svátek motorsportu a všichni v týmu si moc přejeme, aby se naší posádce podařilo vybojovat umístění, na které má. Naše cíle jsou stejně jako v minulých dvou letech ty nejvyšší,“ vypráví Petr Chytka. „Velmi si také vážíme vstřícnosti společnosti BPA sport marketing a.s., která Romana zastupuje, stejně jako Charouz Racing Systemu, jenž pro Romana precizně připravoval Mitsbushi Lancer Evo IX.“
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.