Martin Rada s Jaroslavem Jugasem zvítězili při Rallye Český Krumlov ve třídě 8. Jejich největšími soupeři byli právě Petr Pelech a Aleš Zimolka...
Český Krumlov je jednou z nejkrásnějších soutěží u nás. Letošní ročník měl pro posádku Agrotec Autoklubu nádech očekávání. Ve sprintech vítězila (Martin ve spolupráci s Karolínou Jugasovou), ale na Valašské rally i na Šumavě cíl nespatřila.
„Na českobudějovickém výstavišti jsme se nikam nehnali a ani jsme netušili, že si naši konkurenti z Kramlovic rodiny dají o kolo navíc. V RZ 3, prvním průjezdu Rožmitálem, postihl Petra Pelecha defekt, což nás katapultovalo na první místo ve třídě,“ přiznává Martin Rada.
Také v sobotní etapě dvojice hustopečského autoklubu neponechala nic náhodě a po prvních průjezdech Kohoutu a Malont si udržovala minutový náskok na Pelecha a Kramla.
„Právě na přeskupení v Kaplici jsme se soupeři debatovali, co jak dál. Všichni si byli vědomi, že do cíle je ještě hodně daleko a další kilometry ještě mohou vše zamíchat. Když jsem zmínil, že třeba defekt potká i nás, Aleš Zimolka reagoval, že přesně tak si to představují. Všichni jsme se zasmáli a šli jsme opět vstříc dalším kilometrům,“ vzpomíná Jaroslav Jugas.
Následný Kohout a druhý divácký test v Českých Budějovicích na výsledcích nic zásadního nezměnil a po servisu čekaly na špičku třídy 8 druhé Malonty. „V cíli zkoušky jsme odebrali z našeho předešlého času nějaké sekundy, ale brzy za cílem jsme se od Petra Kačírka dozvěděli, že Petr Pelech s Alešem Zimolkou bourali. Pokračovali jsme dál, ale nedalo mi to a zavolal jsem na Petrův telefon. Nikdo to nezvedal, až po pár kilometrech přišla od kluků SMS, že jedou v sanitce. A že s Alešem je to horší... Pro nás bylo důležité, že kluci komunikovali a jelikož nás čekaly poslední dvě erzety na Lipně, snažili jsme se na to nemyslet. Moc to ale nešlo. Časy byly proto horší, ale naši pozici ve třídě to už nemohlo ohrozit,“ vypovídá hustopečský jezdec.
„Ač během dalších hodin nepřicházely moc pozitivní zprávy, po dojetí do cíle jsme si nepřipouštěli, že by něco mělo být špatně. Bohužel těsně před vyhlášením jsme se dozvěděli tu tragickou zprávu. Je velmi těžké vyjádřit slovy, co se v tu chvíli v nás odehrávalo. Bohužel mě to zasáhlo už podruhé na stejné vložce. Před lety zde přišel o život Peter Šafár, jenž navigoval Standu Chovance, a já pak s ním dojížděl zbytek sezony 1998. Nyní byly Malonty posledním testem pro Aleše. Bude nám moc chybět! Petrovi přejeme brzké uzdravení a silného závodnického ducha. Ať se mezi nás brzy vrátí...“ doplňuje Jaroslav Jugas.
Agrotec Autoklub vyjadřuje upřímnou soustrast Alešově rodině, jeho nejbližším a celému týmu.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.