aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Štěstí v neštěstí

7. srpna 2008

Po dvoutýdenní přestávce od předchozího podniku na Kopné pokračoval sprintový seriál v Pelhřimově, kde na posádky čekal pátý ročník oblíbené Cebia rally. Náročné tratě, situované do okolí města rekordů, přivítaly kompletní špičku Mio GPS mistrovství ČR ve sprintrally, jež byla obohacena o několik hostů z velkého šampionátu. S bojovnou náladou odjížděli vstříc pelhřimovské soutěži Lubomír Minařík a Viktor Semela, jejich Škoda Fabia Kit Car se však tentokrát bohužel cíle nedočkala.

Luba s Viktorem dosud startovali v Pelhřimově dvakrát, ani jednou se jim však nepodařilo spatřit cílovou rampu. Zatímco v roce 2005 byla na vině odstoupení porucha servořízení a následný požár jejich Felicie, o rok později valašskou posádku zastavila převodovka dokonce hned na první zkoušce. Pšenka jim nekvetla ani v letošním ročníku, kterého se zúčastnilo celkem 93 soutěžních posádek.

V rámci skupiny A diváci před startem očekávali souboj na ostří nože mezi Lubou Minaříkem a Honzou Šlehoferem, startujícím s loňským Minaříkovým mistrovským Puntem. Na první rychlostní zkoušce oba rivaly dělily pouhé tři sekundy ve prospěch Šlehofera, už na dvojce se však situace obrátila. Pilot fiatu chyboval při průjezdu jedné z vesnic a na svého valašského soupeře ztratil skoro půl minuty. Na čtvrté zkoušce pak při stíhací jízdě poslal svůj vůz do stromu a závod pro něj po havárii skončil. Minařík se tedy mohl radoval ze slušného náskoku a neměl příliš důvodů pospíchat.

Do té doby bezproblémový závod však pro něj skončil velmi smolně. „Soutěž jsme měli rozjetou dobře. Po šesté zkoušce nám patřilo první místo ve skupině A a desáté absolutně, přičemž před Honzou Dohnalem, který byl v té době na druhé pozici v áčkách, jsme měli náskok sedmnáct vteřin. Bohužel, dva kilometry před cílem sedmého testu nám praskla vzpěra zadního ramene. Do cíle ´erzety´ jsme sice dojeli, ale pokračovat dál už nebylo možné. Odstoupení z prvního místa nás velmi mrzí, ale jsme rádi, že se nám auto podařilo v rychlosti asi 130km/h po prasknutí ramene udržet na cestě. Nechybělo moc a skončili bychom v lese. I kdybychom vyvázli ve zdraví, poškození auta by pro nás určitě znamenalo z finančních důvodů konec sezóny. Na druhou stranu jsme opravdu moc rádi, že to tak dopadlo,“ komentoval osudový okamžik Luba.

Valašské posádce po ztrátě cenných bodů nyní patří druhá pozice v tabulce seriálu se ztrátou dvacíti bodů na vedoucího Jana Dohnala. Nic však není ztracené, neboť do konce šampionátu ještě zbývají čtyři soutěže. Ta nejbližší, Rally Prachatice, startuje již za necelé dva týdny a Luboš s Viktorem na její trati nebudou chybět.

Jiří Dokulil

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >