Od pátku až do nedělního finále vydržel tandem Citroën Total World Rally Team na prvních dvou místech Rally Argentina. Sébastien Loeb a Daniel Elena stvrdili jejich 7. triumf na této jihoamerické rally v řadě a 70. vítězství v kariéře ve WRC, když vyhráli před týmovými kolegy Mikko Hirvonenem a Jarmo Lehtinenem.
Tento počin Citroënu značí, že jeho piloti získali maximální možný počet bodů, což se projevilo i na průběžném pořadí mistrovství světa pilotů i v Poháru konstruktérů. Po dvou dlouhých dnech soutěže bylo finálové dějství Rally Argentiny poněkud skromnější. Začínalo se v 8 hodin a všichni se museli vypořádat s Matadero/Ambul testem, nejdelší rychlostní zkouškou WRC za poslední léta vůbec. Necelých 40 minut a 65,74 km neznamenalo pro Citroën Total World Rally Team a jeho piloty větší problémy s měkkými pneumatikami Michelin Latitude Cross, na kterých odstartovali.
Závěrečný program pak pokračoval jihoamerickou klasikou: Mina Clavero/ Giulio Cesare a El Condor/Copina. Mikko Hirvonen byl o něco rychlejší a stáhl tak náskok vedoucího Loeba o 0,2 s po rychlostní zkoušce číslo 15. „To nic nemění,“ poznamenal po návratu do servisního parku ve Villa Carlos Paz Fin Mikko Hirvonen. „Nechtěl jsem být za každou cenu rychlejší, ale na čase se projevila odlišná volba pneumatik. To vysvětluje, proč jsem ubral z náskoku Loeba. Musím se soustředit na Power Stage a správně vybrat pneumatiky a pokusit se pak získat ještě body na čtyřkilometrovém závěrečném testu.“
„Všechno nám vychází,“ potvrdil Sébastien Loeb. „I když se nám příliš nevyvedla volba měkkých pneumatik, nakonec to nemělo na konečný výsledek vliv. Dlouhá rychlostní zkouška byla opravdu dlouhá. Ne že bych nemyslel na to, abych byl nejrychlejší, ale víc už jsem se soustředil na cíl soutěže. Průběh jsme měli pod kontrolou.“
Mikko Hirvonen dodržel to, co plánoval - vypustil několik sekund před Power Stage, která se jela na čtyřkilometrové trati legendární zkoušky El Condor. Fin tentokrát jel na doraz tak, aby získal druhý nejlepší čas a dva bonusové body pro mistrovství světa WRC pilotů.
„Tento výsledek je skvělý pro tým a dvacet bodů, které jsem získal o tomto víkendu, mě zajistilo třetí průběžnou příčku v šampionátu jezdců,“ komentoval situaci Mikko Hirvonen. „Také jsem byl spokojený s rychlostí, kterou se mi dařilo udržovat až do sobotního poledne. Myslím, že jsem udělal další pokrok v mé symbióze s DS3 WRC, už se nemohu dočkat dalšího podniku.“
Po svém 70. vítězství v kariéře ve WRC si Sébastien Loeb mohl vychutnat sedmé prvenství právě v Argentině. „Je skvělé se vrátit na vítěznou cestu poté, co jsme vyšli naprázdno v Portugalsku. Všechno šlo tento víkend velice dobře. I když několik zahajovacích rychlostních zkoušek nedopadlo tak, jak jsme si předsevzali, zůstali jsme v klidu a nakonec jsme byli schopní ovládnout celý závod. Mám rád Rally Argentina, protože se mi tu vždycky dařilo a měl jsem úspěchy, a také proto, že zdejší tratě jsou nádherné. Je vždycky velice uspokojující tady vyhrát.“
„S více než 500 kilometry délky tratí to byla především výzva pro naše auta. Naše DS3 WRC zvládly přes pět a půl hodiny na rychlostních zkouškách bez jediné poruchy. To je výkon, za který patří veliký dík všem mužům a ženám v Citroën Racing,“ pochválil Yves Matton, stájový šéf. „Po výpadku v Portugalsku jsme si tady připsali maximum bodů, což je ohromný výsledek pro oba šampionáty WRC. Chci poblahopřát oběma posádkám, které jely tak, jak bylo potřeba a přizpůsobily rychlost tomu, jak jsme požadovali. Byl to perfektní víkend, který navíc okořenila řada reklamních akcí pořádaných společností Citroën Argentina. To, jak dokáže značka využít úspěchu v rally a mistrovství světa, je pozoruhodné.“
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.