aktuálně: 37 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Do Klatov se dohromady přihlásilo 107 posádek

14. dubna 2012

Přesně 60 klenotů pro 21.Historic Vltava Rallye a také 47 moderních závodních vozů pro 47.Rallye Šumava Klatovy, takové jsou počty přihlášených pro obě soutěže, které se budou konat na jihozápadě naší republiky ve dnech 19. - 21. 4. 2012.

Ilustrační foto

Už jen týden zbývá na přípravy organizátorů, závodníků, ale i fanoušků před víkendem, který dokonale naplňuje oblíbené reklamní heslo 2v1. Pojedou se totiž na jednom místě hned dvě skvěle obsazené soutěže, které budou dokonalým průřezem vozů, které se objevovaly na soutěžních tratích v posledních padesáti letech. Na 21.Historic Vltava Rallye se sejde hned několik evropských šampiónů, přičemž nejvíc fanoušků bude určitě mít domácí Miroslav Janota jedoucí tradičně s vozem Opel Kadett C-GT/E. Ten ale odstartuje ´až´ se startovním číslem 5, ve startovní listině dostali přednost zahraniční jezdci se silnějšími vozy. Číslo 1 poveze obhájce prvenství Ernst Harrach na svém Mitsubishi Lancer, dvojka a čtyřka budou patřit Italům Brazzolimu a Rossimu, na které jsme se marně těšili už loni. No a zatímco italští piloti pojedou v německých vozech Porsche 911 (těch bychom měli vidět celkem šestnáct!), číslo 3 poveze pro změnu krásná italská Lancia Rally 037, nicméně řízená skvělým norským jezdcem Jensenem.

Ve výčtu zajímavostí bychom mohli pokračovat až do samého závěru startovní listiny, zkraťme to ale a zastavme se pouze u dvou jmen. Se šťastným číslem 7 se už od loňska těšíme na sympatického Ira Franka Cunninghama, který po loňském třetím místě s úsměvem sliboval svůj velký návrat do Klatov. Číslo 47 pak poveze legendární vůz Škoda 130 L, a to s legendární posádkou Jindřich Štolfa - Zdeněk Hawel. Tihle dva spolu na přelomu osmdesátých a devadesátých let brázdili tratě mnoha slavných soutěží a například v ročníku 1991 jejich Škodě Favorit patřila v konečném pořadí Rallye Šumava šestá příčka, těsně před Emilem Trinerem a za mnohem silnějšími dvoulitry. Jindřich Štolfa má za sebou i slavné roky v továrním týmu Škoda, no a právě jeho následovník Jan Kopecký je letos pro změnu největším favoritem sesterské soutěže víkendu, 47.Rallye Šumava Klatovy.

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000 letos již vyhrál obě úvodní soutěže národního šampionátu a vede tak jeho průběžné pořadí, startovní číslo 1 nicméně pro šumavskou soutěž připadlo doposud druhému v pořadí MMČR, Václavu Pechovi. Plzeňský jezdec bere Rallye Šumava za svůj domácí podnik, a tak lze očekávat právě tady jeho útok na nejvyšší příčky. Bude to ale mít velice těžké i proto, že jeho vůz Mini John Cooper Works S2000 1,6T na minulém závodě nestačil kromě Kopeckého ani další fabii tradičního Pechova rivala, Romana Kresty. Celkem je na klatovskou soutěž přihlášeno osm vozů nejrychlejší třídy 2, no a dokonce šestnáct aut je přihlášeno do třídy 3, která před nástupem vozů S2000 byla v národním šampionátu na absolutním vrcholu.

„Potěšilo nás, že z absolutní domácí špičky se na naši soutěž přihlásili téměř všichni domácí špičkoví jezdci ať už s vozy soudobými, nebo historickými,“ říká ředitel obou soutěží Jiří Valenta. „Také soupis zahraničních přihlášek na Historic Vltava Rallye nám udělal radost, určitě i diváci budou díky nim ze soutěže nadšeni. Na druhou stranu nás trochu mrzí slabší účast soudobých vozů nižších tříd, ale chápeme, že by pro ně účast na naší dlouhé a krásné soutěži byla v těžké době asi příliš finančně náročná. Pokusíme se je tedy kvalitní organizací letošního ročníku přesvědčit k účasti v roce 2013...“

Veškeré informace o soutěžích jsou postupně přidávány také na internetové stránky www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz. A my ještě ke startovní listině soudobých vozů dodejme, že v ní bylo letos kromě tradiční třináctky vynecháno i startovní číslo 22. S tímto číslem loni startoval zahynuvší skvělý závodník a člověk, Jiří Skoupil, jehož památku tohoto skvělého závodníka organizátoři uctí i dalšími pamětními činy.

Karel Špaček

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >