aktuálně: 37 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Seznam.cz Rally Team a smutná Třebíč

26. června 2008

Ve stínu tragické havárie na třinácté rychlostní zkoušce se vracel Seznam.cz Rally Team z Horácké rally. Vzpomínky na nešťastné kamarády, kteří se již na start žádné rally nikdy nepostaví, odsunuly do pozadí všechny myšlenky na nepodařenou soutěž a nevalný výsledek.

Do Třebíče vyrazil Seznam.cz Rally Team, podporovaný svými partnery APM Automotive a Enterprise Media v sestavě Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný - Václav Pritzl. Oba samozřejmě s týmovými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.

Sláva Ducháček se před startem chtěl věnovat nastavení vozu a přizval si k tomu jednoho z těch nejpovolanějších, Václava Pecha. „Pořád jsem nebyl schopen odhalit příčinu nejistého chování auta. Myslel jsem si, že to je nastavením podvozku a proto jsem poprosil Václava, aby mi pomohl. Pro začátek jsme nechali můj setup a Vašek vyrazil. Ukázal mi, jak se s lancerem musí zacházet a co vše si devítka nechá líbit. Byl jsem jeho jízdou hodně překvapený a nadšený. Po krátkém testu mi řekl, že auto funguje správně. Nastavení jsme proto nechali tak, jak bylo. Chyba byla v mém stylu jízdy, kdy jsem schopnosti podvozku moc nevyužíval. Od první erzety jsem do toho šel. Auto bylo jako vyměněné a skvěle reagovalo i na poměrně drsné zacházení, jaké jsem odkoukal od Vaška,“ pochvaloval si pomoc pětinásobného mistra republiky Sláva Ducháček.

Osmý čas na úvodní rychlostní zkoušce byl jasným důkazem správnosti nastoupené cesty, ale také labutí písní kdyňské posádky v soutěži. „Na startu dvojky, hned při rozjezdu, praskla pravá zadní poloosa a celou erzetu jsme se plížili na zapnuté varovky. V zrcátkách jsem vyhlížel za námi startujícího Pepu Sedláčka, kterého jsem později pustil. Za cílem jsme po telefonu konzultovali s mechaniky další postup. Na jejich radu jsme na blinkry projeli i třetí vložku a po ní jsme zjistili, že jízdu s třemi poháněnými koly nevydržel diferenciál. Museli jsme odstoupit. Byla to škoda, protože po vydařeném úvodu jsem se těšil, jak si auto užiju,“ objasnil Sláva příčinu svého zpomalení a poté i odstoupení.

Daleko za očekáváním se po celou soutěž pohyboval Karel Trněný a Václav Pritzl. Dva body za konečné čtrnácté místo byly jen hubeným výsledkem posádky, která se do enkového vozu vrátila po dvou měsících. „Horácká rally byla extrémně rychlá a místy nebezpečná. Za celou svou kariéru marně vzpomínám na takovou trať, jaká byla na RZ 9-13. To byl vážně extrém. Příliš šťastná nebyla ani změna harmonogramu krátce před začátkem soutěže. Výsledkem bylo, že jsme stále někde na něco čekali a neměli šanci dostat se do tempa. Soutěž se pořadatelům zkrátka nepovedla a nám taky ne. Z tohoto pohledu a vzhledem ke smutnému závěru, je pro nás dokončení soutěže důležitější, než dosažený výsledek. Budeme se snažit co nejdříve zapomenout a při Bohemii udělat vše pro lepší výkon i výsledek,“ nebral si příliš servítky Trněného spolujezdec Václav Pritzl.

Poslední slovo patří manažerovi Seznam.cz Rally týmu Radku Majerovi: „Vzhledem ke skvělému času Slávy s Petrem na první rychlostní zkoušce mě mrzí, že nevydržela technika a kluci nemohli ukázat, co v nich je a o kolik se zlepšili.“

Celý Seznam.cz Rally Team vyjadřuje upřímnou soustrast rodinám Pavly Třebínové a Miroslava Levory a současně slibuje (deklaruje), že je připraven aktivně podpořit každou aktivitu směřující ke zvýšení bezpečnosti posádek na rychlostních zkouškách.

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >