aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Kresta se vrací tam, kde začal svou kariéru

20. června 2008

Šestá soutěž mezinárodního šampionátu, Horácká rally, má pro Romana Krestu výjimečné kouzlo. Právě v Třebíči totiž před čtrnácti lety odstartoval svou kariéru. Od té doby, kdy mimo jiné získal osmé místo v mistrovství světa 2005, na Vysočině nezávodil. Svůj návrat proto bere v podstatě jako premiéru. Stejně jako v předchozích bitvách nastoupí pilot Mogul Racing Teamu s Mitsubishi Lancer Evo IX, který připravují technici Charouz Racing Systemu.

Šestá z devíti soutěží velkého mistrovství odstartuje v pátek 20. června v 17.15. Posádky budou přejíždět rampu na Karlově náměstí v Třebíči. Tamtéž rally v sobotu skončí. První z vozů by měl projet metou v 16.01. Roman Kresta s Petrem Grossem vstupující do Horácké rally jako vedoucí posádka průběžného pořadí MMČR. Na svém kontě mají tři vítězství a jedno stříbro, přičemž startovali ve čtyřech z pěti podniků.

Roman Kresta přijel k seznamovacím jízdám v Třebíčí a okolí téměř rovnou z Turecka, kde o uplynulém víkendu v rámci MS doprovázel Martina Prokopa. Nejspíš kvůli přecházení z horka do klimatizovaných prostor téměř přišel o hlas. Ačkoli se mu špatně mluví, jinak je zdravotně v pořádku. Očekává, že stejně jako v minulých soutěžích, i na Horácku se fanoušci mohou těšit na jeho souboj s Václavem Pechem a dalšími soupeři.

Roman Kresta: „Doufám, že než začne Horácká rally, budu už normálně mluvit. O víkendu v Turecku jsem totiž téměř přišel o hlas. Nebolí mě v krku, nejsem marod, jen hlas je hodně slabý. Ale pojďme k Třebíči. Tato soutěž je pro mě poněkud speciální především proto, že právě ona byla mou první rally v životě. Bylo to v roce 1994. Od té doby jsem v ní ovšem nezávodil, takže o víkendu půjde v podstatě o premiéru. Už si vůbec nepamatuji, jaké byly tehdejší rychlostní zkoušky nebo jak se pak změnily. I tentokrát čekám velkou bitvu s Vaškem Pechem a ostatními soupeři. Trochu mě mrzí, že v pátek se pojedou dvě zkoušky třikrát. Dvě trati na den, to je pro velký mistrák opravdu málo. Také nevím, proč letos všechny soutěže vždy v pátek končí hluboko v noci. Vždyť to jen odradí diváky, kteří toho ve tmě opravdu moc nevidí. Pokud by byly noční jízdy v jedné, dvou soutěžích za rok, proč ne. Ale v každé rally? To už je pak z toho klišé a ne zážitek. Přál bych si déšť. Naše Mitsubishi Lancer Evo IX je totiž na vodě vynikající. Za další dva týdny se jede Bohemia, čeká nás tedy perné období, které může zásadně ovlivnit podobu MMČR.“

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >