O uplynulém víkendu burácely motory soutěžních vozů Mistrovství České republiky v rallysprintech v okolí městečka Tišnov. Charakterem rychlejší, ale přesto velmi technické tratě rally Tišnov se staly svědky jednak vítězné derniéry ve sprintech s N1 juniora Martina Semeráda, a také velkého boje o místa na stupních vítězů, ze kterého nakonec Josef Semerád vytěžil stříbro. Sherlog Racing Tým se tak po soutěži mohl cítit velmi spokojený. Pojďme se ale vrátit k průběhu soutěže pěkně od začátku.
Sherlog Racing Tým vyrazil do Tišnova opět ve velké sestavě. Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem měli za úkol bojovat o stupně nejvyšší společně s jejich špičkovým Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Charouz Racing Systemu. Junior Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou se nejspíše naposledy představili v poháru mládeže s VW Polo ve skupině N1, protože již na následující soutěži by měli společně přesednout do Lanceru deváté evoluce. Mistra republiky a dravé mládí v Tišnově doplňoval Jaroslav Hejzlar a Josef Král s Felicí KIT Car, Jaroslav Paděla s Pavlem Ryšánkem se škodováckým dieselem a druhý junior Vladimír Mandík a Michaela Mandíková.
Soupeři vybavení technikou WRC, vozy kategorie S2000, i dalšími špičkovými produkčními vozy hned od začátku soutěže nasadili velmi vysoké tempo, ale Josef Semerád s Romanem Niemetzem jejich nástup zachytili, a pohybovali se od začátku v popředí výsledkové listiny. Čím více se však blížil cíl soutěže, tím více bylo jasné, že se posádka Sherlog Racing Týmu bude muset tentokrát o druhé místo poprat s Romanem Odložilíkem s Peugeotem S 2000. Roman Odložililík a Josef Semerád měli před poslední krátkou rychlostní zkouškou na desetinu shodný čas, a ani čtvrtý Igor Drotár s Octávií WRC nebyl daleko. Josef Semerád k tomu říká: „Do poslední rychlostní zkoušky jsme museli dát opravdu úplně všechno. Měli jsme před sebou jen zhruba čtyři kilometry, a museli jsme jet naprosto na doraz. Můžu říct, že od té doby co jsem se po letech pauzy vrátil do závodění s Mitsubishi jsem takhle naplno a na krev nikdy nejel. V cíli jsem věděl, že jsme neudělali žádnou chybu, jeli opravdu rychle a doufal jsem, že to na naše soupeře v boji o druhé místo bude stačit“.
Josef Semerád s Romanem Niemetzem poslední rychlostní zkoušku vyhráli a Romanu Odložilíkovi nadělil 5 vteřin, což jim zaručilo druhé místo v absolutním pořadí za tentokrát nedostižným Josefem Petákem. „ S celkovým výsledkem jsme nakonec spokojeni. Před soutěží jsme si sice věřili na první místo, a na mokrých rychlostních zkouškách si vybudovali slušnou pozici, ale Pepa Peták byl tentokrát prostě rychlejší, a po právu zvítězil on. V obou předchozích soutěžích jsem chyboval, a proto nám vítězství vždy lehce uniklo, ale tentokrát jsme kromě jedné malé chybky na RZ 8 jeli s Romanem naprosto precizně. Roman Niemetz mi byl oporou a myslím, že si to rychlé tempo užíval. Neměli jsme žádné problémy s interkomem, a v autě byla pohoda, tak jak to má být“, komentuje Josef Semerád.
Junior Martin Semerád sváděl celou soutěž vteřinový souboj s Honzou Černým, největším soupeřem v poháru mládeže. Mladíci jeli v jejich posledním vzájemném juniorském souboji opravdu velmi rychle a Martin měl vždy kousek navrch. Pak ale přišly soupeřovy technické problémy a odstoupení. „Mácova výkonu si tentokrát hodně cením, protože se už pěkně dotáhl na velmi rychlého Honzu Černého a hezky spolu závodili. Auto už tento závod fungovalo konečně bez problémů, a to se na výkonu kluků taky příznivě projevilo“, doplňuje Josef Semerád.
Martin Semerád tento týden dostal řidičský průkaz pro skupinu B a současně se stal držitelem mezinárodní licence. Tým rozhodl, že Martin se nelépe naučí plavat, když bude hozen přímo do rybníka. Tím rybníkem se samozřejmě myslí start se silným Mitsubishi Lancer EVO 9 na Rally Bohemia, která je považována za jednu z nejnáročnějších soutěží v České Republice. „Martin před Bohemkou absolvuje dva krátké testy, ale ten nejlepší test pro něj budou dva dny na uzavřené trati skutečné soutěže rally Bohemia. Bude to testovací soutěž, budu chtít aby si na velké a těžké auto zvykal, a pomalu se s ním seznamoval. Počítám s tím, že nám to přinese maximum zkušeností a poznatků, které potom po soutěži společně rozebereme. Martin s Bohoušem mají moji plnou důvěru a já věřím, že to dokáží využít k nasbírání potřebných zkušeností“, vysvětluje Josef Semerád.
Josef Semerád si teď užije několik dní zasloužené dovolené, a za volant soutěžního vozu se posadí až na rallysprintu Kopná, kde oba s Martinem pojedou s produkčními Mitsubishi Lancery EVO 9. Roman Niemetz bude ale v tu dobu na výletě v Austrálii, a proto se na sedadle spolujezdce Josefa Semeráda odehraje další změna, na kterou se těší nejen celý Sherlog Racing Tým, ale bude jistě zajímavá i pro fanoušky rally. Zatím se nechte překvapit.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.