Zatímco ředitelství soutěže registruje další přihlášky ke druhému ročníku Krkonošské rally s centrem v Trutnově, není nezajímavé zmínit se pár slovy o předjezdcích, kteří patří mezi skutečné legendy českého rallysportu.
Čerstvý šedesátník Josef Srnský startoval jak za tým Škoda, tak i za Barum tým. První úspěchy kariéry přišly s vozy Škoda, zejména pak s typy Škoda 1000 MBG a Škoda 110 RC a Škoda 120 S. Měl však tu čest řídit i předchůdce vozu Škoda 130 RS -Škodu 200 RS. Získal celkem tři tutuly Mistra ČSSR ve spolupráci se spolujezdcem Jiřím Syrovátkou, a to v letech 1971, 1972 a 1973. V sezóně 1976 byl se Škodou 120 S třetí v A2 1300. Získal rovněž několik absolutních prvenství v automobilových rally. Jeho jméno je zapsáno například mezi vítězi Rallye Jičín 70, R. Písek 70 nebo PAL Tábor 1972. Mezi nejcennější výsledky kariéry patří 2. místo absolutně při Rallye Vltava 1972, kde byl rychlejší pouze Vladimír Hubáček. V Barum týmu přešel na značku VAZ a ze sedadla spolujezdce ho navigovali Havránek a Týce. Srnský však jezdil i závody do vrchu a na okruzích.
Jindřich Štolfa - 'naskočil' do rally poměrně pozdě, ale již předtím se věnoval motocyklovým soutěžím. První rally jel v roce 1985 ve Vamberku s Novotným,v roce 1986 vítězové SKP-B ve třídě Škoda 120 LS, poté usedl do vozu Zdeněk Hawel, s nímž závodil až do roku 1991. Je několikanásobným Mistrem ČR, první titul vybojoval v roce 1991 právě s Hawlem ve třídě A 1300 ( Škoda Favorit ), když mimo jiné vyhráli absolutně Rally Gemer Dobšiná. Další tituly přišly v roce 1993 ( Havlíček ) a s Miroslavem Fantou v letech 1994 a 1995 s vozem Škoda Felicia KC. Štolfa odjel i několik soutěží MS, nejvíce se mu dařilo při Rallye Catalunya v roce 1994, kdy dojel s Fantou 9. absolutně a třetí ve třídě. Na sedadle spolujezdce se vedle Štolfy vystřídali mimo jiné i T. Singer, M. Cvrčková, V. Tichý, P. Mourková.
Po škodovkách přišly na řadu i zahraniční značky Citroen, Peugeot, Nissan a Fiat. Tituly získal v kategorii F2 i v letech 2001 a 2002. Jindřich Štolfa zaznamenal řadu vynikajících umístění v absolutním pořadí jednotlivých domácích i zahraničních soutěží. Vedle již zmíněného absolutního vítězství dokončil na předních pozicích například tyto soutěže: 2. Rally Šumava 91, 6. Rally Bohemia, 3. Rally Příbram 91, 3. Rally Tatry 92, 7. Barum rally 93, 3. Rally Ina Delta 95, 10. Rally Piancavallo 96, 2. Rally Bohemia, 9. Rajd Polski 96, 4. Rally Croatia 96, 6. Rajd Polski 97, 4. Rally Bohemia 98, 5. Barum Rally 98, 4. Rally Šumava 99, 5. Rally Ina Croatia 2000, 2. Rally Paramo 2000, 5. Rally Pohemia 2000, 6. Rally Šumava 2001, 2. Rally Šumava 2002, 8. Barum rally 2004.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.