aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Stříbrné Lužické hory Sherlog Racingu

26. května 2008

Thermica rally Lužické Hory byla soutěž, kam se celý Sherlog Racing tým velmi těšil. Po seznamovacích jízdách nikdo z týmu neskrýval své nadšení z pěkných a technických rychlostních zkoušek, zároveň však všichni členové Sherlog Racingu vyjadřovali zdravou úctu před náročností rychlostních testů. I přes nejistou předpověď počasí se nakonec soutěž odjela na suchu a přihlížející diváci i soutěžící si do sytosti užili prachu na šotolinových úsecích, kterými byly proloženy všechny rychlostní zkoušky.

Úkolem Josefa Semeráda a Romana Niemetze bylo zaútočit na špičku v absolutním pořadí, a po umístění na stupních vítězů ve Vyškově přidat i co nejvíce bodů na své bodové konto. Ještě před startem soutěže odpadl pro technickou poruchu jeden z hlavních soupeřů Josef Peták, ale o umístění na stupních vítězů bylo i tak zájemců víc než dost, jak s vozy WRC, tak se silnými produkčními čtyřkolkami. V rallysprintech více než ve dvoudenních soutěžích rozhodují drobná zaváhání a chybičky, a právě jedna chyba zpomalila hned na úvodní rychlostní zkoušce Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing týmu.

Josef Semerád popisuje co že se vlastně na první rychlostní zkoušce stalo: „Krátce po startu jsme s Romanem laborovali s hlasitostí interkomu, a to mělo zřejmě za následek mojí špatnou soustředěnost na diktát, a udělal jsem školáckou chybu, která se mi stala naposledy snad před pěti lety. Auto jsem si pěkně do zatáčky připravil, a ukázkově ho na placku poslal přes hranu na široký asfalt, ale přesně na druhou stranu, než se mělo jet… Najedou byli před námi diváci, kteří se ani nepohli. Auto jsem rychle zastavil, a při tom nám chcípnul motor.

Při startování a otáčení se jsme tam nechali minimálně dvacet vteřin, a to je při sprintu velká časová ztráta. V tu chvíli jsem si myslel, že je pro nás po závodech, ale zkusil jsem jet zbytek vložky hodně rychle a v cíli to nebylo až tak tragické, jak to původně vypadalo. Zbytek závodu jsme tedy spěchali a z té snahy pramenily další chyby a chybičky. V cíli soutěže z toho bylo třetí místo, ale pak jsme se dozvěděli, že jsme díky předčasným startům Karla Trněného poskočili o jedno místo vpřed, a na vítěze nám chybělo osm vteřin. Ve sprintech prostě rozhoduje hrozně málo. Celkovému vítězi Honzovi Sýkorovi gratulujeme, protože jel vážně hodně rychle.“

S výsledným druhým místem byli Josef Semerád s Romanem Niemetzem nakonec spokojeni. Před startem soutěže v Hrádku nad Nisou Josef Semerád zavzpomínal jak tady závodil před více než dvaceti lety se Škodou 120 LS. „Některá místa na rychlostních zkouškách jsem poznával. Tratě v Lužických horách se mi opravdu moc líbily a patří podle mě spolu s Kopnou k tomu nejlepšímu u nás. Šotolinové úseky do rally určitě patří a soutěž to pěkně oživí. Je pak na každém, aby si rozmyslel, jestli nějaký úsek prodá, nebo naopak podrží. O tom přeci rally je,“ chválí trať Thermica Rally Lužické hory Josef Semerád.

V Lužických horách ale soutěžily i další posádky Sherlog Racing týmu. Bohužel, poloosa vystavila stop dieselové Fábii Jardy Paděly už na úvodní rychlostní zkoušce a Jardovi i zkušenému Pavlu Ryšánkovi nezbývalo nic jiného než odevzdat jízdní výkaz. Jaroslav Hejzlar se postupně dále seznamuje s technikou Škody Felicia KIT CAR „S autem se mi jede opravdu krásně, a po deseti letech kdy jsem závodil naposledy s Astrou, je to krásné svezení. Auto funguje parádně, spolujezdec taky, ale já se musím ještě postupně rozjíždět,“ komentoval svůj výkon Jaroslav Hezlar.

Junior Martin Semerád startující s Bohuslavem Ceplechou s VW Polo 1,4 v Poháru Mládeže neskrýval zklamání nad stávkujícím řazením, díky kterému se jim nepodařilo v Lužických horách zvítězit.Vypadl šroubek v táhlech řazení a převodovka v tu chvíli měla jen 3. a 4. rychlostní stupeň. V Poháru Mládeže se započítávají jen druhé průjezdy každé z RZ, takže porucha měla samozřejmě fatální následky na celkové umístění. „Od půlky RZ 4 nám auto neřadilo a zůstala nám jen trojka a čtyřka. Auto ztrácelo hlavně na rychlých úsecích a na výjezdech ze zatáček, kde se malému Polu na trojku moc rozjíždět nechtělo. :-)

Překvapilo nás, že jsme přesto všechno nakonec skončili druzí se ztrátou jen šesti vteřin. V páté rychlostní zkoušce bylo hodně ostrých odbočení, a to byl na trojku problém. Na poslední rychlostní zkoušce jsme Martinovi Bujáčkovi nakonec ještě 10 vteřin dali. Potěšil nás taky úspěch našeho kamaráda Ládi Mandíka, který i s velmi slabou technikou ukazoval, že se dá jet velmi rychle a skončil jen o 3 desetinky čtvrtý. Děkuji taky našim mechanikům Honzovi, Lukášovi a Robertovi z Hübner motorsport, kteří se o naše Polo pěkně starali,“ říká junior Martin Semerád.

Další soutěží bude pro Sherlog Racing tým rally Tišnov, která se jede za tři týdny.

Sherlog Racing

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >