aktuálně: 37 uzavírek, 12 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pořadatelé v Třebíči mají zálusk na vyšší koeficient

26. května 2008

Horácká rally v Třebíči se pojede již potřetí jako součást seriálu FIA Evropský pohár v rally. Agilní pořadatelé z AČR - Autoklubu elektrárna Dukovany poprvé přivítali FIA Evropský pohár v roce 2006 a do příštího roku, ve kterém se pojede Horácká rally již podvacáté, by rádi získali vyšší koeficient.

„Již potřetí jedeme v rámci Evropského poháru s koeficientem 2. Vedle Mezinárodního mistrovství České republiky bychom rádi při jubilejním dvacátém ročníku v roce 2009 jeli rally s vyšším evropským koeficientem 5. V minulých osmnácti ročnících jsme uspořádali pro obyvatele Vysočiny a regionu Horácka hodnotný motoristický podnik. Od zařazení do Evropského poháru je hlavním partnerem naší rally Skupina ČEZ a soutěž má své pevné místo v kalendáři významných závodů v České republice,“ řekl Miloš Morávek, ředitel rally.

V kalendáři FIA Evropský pohár - region Central najdeme v letošním roce celkem 9 soutěží, které se jedou v České republice, Slovinsku, Rakousku, Slovensku a v Polsku. Téměř polovina rally ze seriálu se jede v Čechách a na Moravě. Největší příděl bodů lze získat na soutěžích s nejvyšším koeficientem 10, kde se letos započítávají tři podniky. Vedle již odjeté slovinské Saturnus rally to jsou česká Bohemia rally a Rally Tatry, která se po osmi letech stěhuje zpět pod tatranské vrcholky do Popradu. Soutěže s nejnižším koeficientem 2 zahraniční posádky nelákají, neboť je zde minimální přísun evropských bodů. „Chceme letos do Třebíče přilákat pár zahraničních posádek. Určité kroky jsme již podnikli, snad se nám podaří dostat na Vysočinu jezdce z Polska, Rakouska, Slovenska nebo Maďarska,“ uvedl Miloš Morávek.

Prvenství v Evropského poháru - region Central obhajuje jedenatřicetiletý český jezdec Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhel na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Plzeňská dvojice měla úspěšný rozjezd i do letošní sezony, neboť po výhře ve Slovinsku získala na své konto 150 bodů a probojovala se do čela průběžného pořadí. Největšími soupeři Pecha zřejmě budou jeho krajané, neboť pohárové evropské body letos sbírají v rámci Czech National Teamu rovněž Karel Trojan, Vojtěch Štajf, Vladimír Barvík, Václav Arazim a Jaroslav Orsák. Na medailové příčky myslí rovněž německý jezdec Hermann Gassner, jemuž patří průběžně třetí příčka. Bez nadějí na čelní místa nejsou ani pravidelní účastníci českého šampionátu, a to Roman Kresta nebo Pavel Valoušek.

Mezinárodní automobilová federace FIA v roce 2008 vytvořila podle geografického uspořádání tři regiony. Vedle regionu Central to jsou Východ (celkem šest soutěží) a společný region Jih – Západ (deset soutěží). Ve Východu se doposud nejela žádná rally, v regionu South – West jsou zatím na prvním místě Ital Piero Longhi (Subaru Impreza STi) a Španěl Luis Monzón (Peugeot 207 S2000).

Roman Ordelt

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >