aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Agrotec racing team zdárně v cíli první etapy

19. ledna 2012

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem figurují po první etapě slavné Rallye Monte Carlo na 46. místě a druzí ve třídě 8.

Ilustrační foto

Úvod soutěže přinesl posádce hustopečského týmu mírné komplikace. Proti seznamovacích jízdách se výrazně změnily podmínky. Dříve suché asfalty pokryly ledové plotny a zbytky sněhového podkladu. To se týkalo zejména druhého testu dopolední i odpolední sekce Burzet (RZ 2/4).

Avšak ještě před jeho prvním průjezdem postihl Martina Radu s Jaroslavem Jugasem za polovinou úvodního testu defekt pneumatiky. Na vložce měnili pravé přední kolo. „Prvních osm deset kilometrů vložky bylo vlhkých, pak přišel hrozně klouzavý úsek. Ale na slicku jsme ho docela zdárně probruslili. Ale za polovinou zkoušky jsme v jedné zatáčce trefili kámen a prorazili kolo. Museli jsme ho samozřejmě vyměnit, což nás stálo tři minuty. Navíc závěr byl opatrnější, neboť jsme jeli vpředu slick v kombinaci s pneumatikou s hřebíkem,“ popsal smolný okamžik Martin Rada.

Ve druhé vložce patřil české posádce solidní 40. čas. „Na přejezdu jsme nazuli na přední kola komplet pneumatiky s hrotem, což se ukázalo být skvělou volbou. Začátek byl sice sušší, ale v nejvyšších partiích testu bylo hodně namrzlých zatáček. Zajeli jsme výborně a s časem jsem byl spokojen,“ řekl jezdec alfy.

V odpolední sekci pokračovala česká dvojice ve stabilních výkonech a bez zásadních komplikací přivezla svou Alfu Romeo do večerního servisu. „V posledním testu se začalo už stmívat, navíc podmínky byly hodně zrádné. Řada míst byla nebezpečných, a tak jsme raději zvolnili, abychom se vyvarovali možných problémů,“ řekl Martin Rada.

Posádka Agrotec racing teamu absolvuje soutěž bez klasických špiónů, pouze podmínky konzultuje se Štěpánem Vojtěchem a Zdeňkem Jurkou, kteří pracují pro Martina Prokopa. „Štěpán nám popisuje podmínky na trati, sdělil mi hodně poznatků o zrádných místech. Sice nemáme informace o každé konkrétní zatáčce, přesto jsou informace od nich super,“ uzavřel hustopečský jezdec.

Pavel Jelínek

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >